مدیریت شهری

میدان تجریش تغییر نام می دهد؟

به گزارش شورا‌آنلاین، عزت الله خانمحمدی گفت: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تغییر نام پیدا کرده است عملا به جای شمیران یک محله از شمیران بزرگ در این نام منظور شده که یک خطای فاحش است، لذا شهر شمیران در حوزه قلمرو سرزمینی شهرستان شمیرانات متشکل از ۲۷ محله است که مجموعا در حوزه شهری شمیران و منطقه یک شهرداری تهران (شمیران) قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به این موضوع برای هویت بخشی به قلمرو سرزمینی شمیران به عنوان قطب گردشگری عالی و ممتاز استان تهران و یکی از قطب‌های گردشگری مهم کشور ضرورت دارد نسبت به اصلاح قانونی نام تجریش به شمیران اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: پس از تحقق این اقدام فرآیند هویت بخشی شهرستان شمیرانات برای استقلال کامل ساختارهای قانونی و حقوقی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به شکل سهل‌تری قابل عملیاتی شدن خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر این واقعیت قانونی را بپذیریم که شهرستان شمیرانات به عنوان یک شهرستان مستقل با محدوده قلمرو سرزمینی و جمعیت بالغ بر ۵۶۰ هزار نفر به صورت ثابت و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شناور و متغیر حوزه شهری شمیران (مرکز شهر شمیران) می‌بایست از یکپارچگی لازم برخوردار باشد، لزوم یکپارچگی در حوزه قلمرو مرکز شهرستان، تبدیل نام تجریش به شمیران است. این امر تبیین یک واقعیت بی بدیل از هویت تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم اصیل، فرهیخته و یکپارچه شمیران است.

فرماندار شمیرانات در پاسخ به این سوال که آیا فرمانداری شمیرانات نیز برای تعیین شهردار مستقل در شمیران پیگیری‌های لازم را از شورای شهر تهران، ری و تجریش انجام خواهد داد یا خیر؟ گفت: قطعا زمینه چنین درخواستی تغییر نام تجریش به شمیران است. با تحقق این مهم ما نیز علاقمند به انتخاب شهردار مستقل برای شمیران هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا