استان

دعوای قبیله ای و قتل بخاطر انتخابات شورا/ روستایی که خالی از سکنه شد!

به گزارش شورا‌آنلاین، چندی قبل و در آستانه انتخابات شورا‌های شهر و روستا، چند جوان بر سر قدرت با یکدیگر درگیر می‌شوند.
 
هر کدام از آنها، در سودای جمع کردن آرا برای کاندیدای مورد نظر خود بودند که در نهایت و در پی یک نزاع جمعی، جوانی ۲۳ ساله به نام "حسین کاظمی" جان خود را از دست می‌دهد.
 
در پی این اتفاق، درگیری‌های قومی و قبیله‌ای در این روستا آغاز می‌شود و کار تا جایی پیش می‌رود که اکنون روستای "نهرآباد" چناران خالی از سکنه شده است.
 
به گفته اهالی روستا، خانواده جوانی که در این درگیری جان خود را از دست داده به خونخواهی فرزند خود برخواسته اند و منتظر برخورد قانون با ضارب و یا ضاربان نماندند.
 
تعداد زیادی خانه در این روستا به آتش کشیده شده و حتی در‌های خانه‌ها با تراکتور کنده شده است. شیشه‌های شکسته خانه‌ها و وسایل به هم ریخته نیز گواه خشم بی پایان خانواده مقتول است.
 
 اکنون روستایی که دارای ۳۰ خانوار بوده، خالی از سکنه شده و تنها خانواده فرد به قتل رسیده در نهرآباد زندگی می‌کنند.
 
برای پی بردن به وضعیت حال حاضر روستائیان نهرآباد که پس از حادثه درگیری خونین در روستا، آواره شهر‌ها و روستا‌های اطراف شده اند خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، گفت و گویی را با اصغر حیدری، دهیار این روستا داشته است.
 
وی در رابطه با روز حادثه می‌گوید: پیش از انتخابات شورای روستا، حاشیه‌هایی در رابطه با تبلیغات تعدادی از کاندیدا مطرح بود و من این موضوع را به بخشدار چناران اعلام کردم. آن زمان تلاش کردیم که با کدخدا منشی، اختلافات را برطرف کنیم، اما چنین نشد تا اینکه شب قبل از انتخابات، درگیری شدیدی بین حامیان دو تن از کاندیدا رخ داد.
 
دهیار نهرآباد می‌افزاید: در این درگیری که به یک نزاع دسته جمعی تبدیل شد، جوانی ۲۳ ساله که برادر او کاندیدای ورود به شورای روستا بود، جان خود را از دست داد.
 
حیدری با اشاره به دستگیری ۱۰ تن به عنوان مظنونین حادثه قتل می‌گوید: ۱۰ تن به عنوان مظنونین این حادثه دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های صورت گرفته، اکنون ۳ تن در زندان بوده و سایرین با قید وثیقه آزاد شده اند.
وی در خصوص چگونگی به قتل رسیدن جوان ۲۳ ساله در این حادثه می‌گوید: در پرونده قتل علت مرگ، برخورد با شی تیز اعلام شده است. درگیری بسیار شدیدی بین اهالی روستا رخ داد و پس از اینکه این جوان کشته شد، اقوام او با اسلحه شکاری به سمت خانه‌های اهالی روستا هجوم بردند.
 
دهیار نهرآباد می‌افزاید: پس از این اتفاق، خانواده مقتول، همه خانه‌های روستا را به آتش کشیدند و اهالی مجبور شدند محل را ترک کنند.
 
حیدری در پاسخ به این پرسش که پس از این درگیری آیا انتخابات شورا در روستا برگزار شد یا خیر؟، می‌گوید: فردای این حادثه، روز انتخابات شورا بود. تا ساعت ۱۲ هیچ فردی برای رای دادن حاضر نشده بود و در نهایت نیز اقوام مقتول به نمایندگان مورد نظر خود رای داده تا ۳ عضو ثابت و یک عضو علی البدل شورای روستا از میان اقوام مقتول انتخاب شوند.
 
قاسم خیری، یکی دیگر از اهالی روستای نهرآباد به آوارگی مردم روستا اشاره می‌کند و می‌گوید: پس از نزاع صورت گرفته در روستا، همه اهالی از ترس مرگ، آواره شده اند. عده‌ای به مشهد رفته اند و برخی نیز در شهرستان چناران ساکن شده اند.
 
وی می‌افزاید: خانه هایمان را به آتش کشیده اند. حتی عکس‌های خصوصی که در خانه‌های اهالی روستا بوده را در شبکه‌های مجازی پخش کرده اند.
 
این روستایی با بیان اینکه " مرد‌های روستای نهرآباد همه بیکار شده اند" می‌گوید: بسیاری از اهالی روستا زمین کشاورزی دارند، اما به دلیل مشکلات ایجاد شده روزهاست که بر سر زمین خود حاضر نشده اند. من نیز یک معدن در نزدیکی روستا دارم که مدتی است آن را تعطیل کرده و همه کارگرانم بیکار شده اند.
خیری با ارائه درخواستی از مسئولان مبنی بر ارائه کمک به اهالی روستا می‌گوید: درخواست ما این است که عوامل انتظامی در روستای ما حاضر شده و شرایط را برای بازگشت مجدد اهالی به روستا فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا