شورای شهر

واکنش تقی‌پور درباره انتقادها به عملکرد مدیریت شهری

به گزارش شورا‌آنلاین، رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تهمت‌ها و افتراهای اظهارشده درباره عملکرد مدیریت شهری توضیح داد.

وی با اشاره به اینکه مردم تهران در آینده‌ای نه چندان دور به قضاوت درباره فعالیت‌های شهری دکتر قالیباف و شهردار آتی خواهند پرداخت، گفت: قطعا مسأله مهمی که در آینده‌ای نه‌چندان دور درباره آن بحث خواهیم کرد، مقایسه بین مدیریت شهری قالیباف با آنچه بعد از این اتفاق می‌افتد، خواهد بود؛ اینکه امروز عده‌ای دستاوردها و خدمات گسترده مدیریت شهری و شورای شهر تهران را زیر سؤال می‌برند، نمی‌تواند خدمات عمرانی و آبادی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که در تهران انجام شده را از بین ببرد یا سرپوشی بر آن قرار دهد.

وی ادامه داد: بهتر است دوستانی که فقط با هدف تخریب اظهارنظر می‌کنند به این موضوع واقف باشند که در آینده باید درباره عملکرد آنها و حرف‌ها و تهمت‌های‌شان به قضاوت بنشینیم. متاسفانه مباحثی که این روزها مطرح می شود نه تنها بوی ارائه خدمات به مردم را نمی‌دهد بلکه نشان می‌دهد دوستان به جای تمرکز بر انجام خدمات مدیریت شهری به سمت و سوی سیاسی کردن موضوعات حرکت می‌کنند یعنی به نوعی در اطلاع رسانی به مردم دچار اغتشاش و روی آوردن به سیاه نمایی شده‌اند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه شهردار یا رئیس جمهور باید خدمتگزار مردم باشد و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نشان دهنده فرار از مسئولیت است، گفت: بی شک تهران نیازمند مدیریتی قوی و توانمند است و خوشبختانه در تهران چهره های قوی و کارآمدی وجود دارند که به نفع مردم شهر بتوان از آنها در شهرداری تهران استفاده کرد اما اینکه لزوما به جای پرداختن به انتخاب شهرداری با درایت که بتواند مسائل مطلوب انجام‌شده را دنبال کند مسائل به انحراف کشیده شود و بر موضوعات بی اساسی همچون اینکه ما شهردار انتخاب می کنیم نه رئیس جمهور تمرکز شود، بیشتر فرار از مسئولیت و بردن مباحث اصلی و ضروری شهر به حاشیه است. در حالی که نگاه به مدیریت شهری باید راهبردی باشد و از پرداختن به مسائل سیاسی احتراز شود.

وی اضافه کرد: بی شک اگر شورای شهر و مدیریت شهری آتی به مباحث سیاسی بیشتر از نیازهای شهری توجه کنند مردم تهران ضرر می کنند در حالی که باید مردم را  از سیاست‌زدگی دور نگه داشت. هرچند مردم فهیم تهران با درک بالای سیاسی خود در صحنه های حساس نشان داده اند که چه تصویر روشن و شفافی از وقایع دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره تأثیر سیاسی شدن مدیریت شهری گفت: سیاسی کردن شورای شهر و مدیریت شهری تنها به معنای فرار از اصل موضوعات و نیازهای شهری و شهروندان است در حالی که دوری از سیاست زدگی به معنای صداقت با مردم است.

تقی‌پور در پایان با بیان اینکه مردم و استعدادهای مطرح در تهران مانع سیاسی بازی های شورا و مدیریت شهری آتی خواهند شد، افزود: مسلم است که اگر مردم شهر تهران اسیر سیاسی بازی های شورای پنجم و مدیریت آتی شهرداری شوند زیان خواهند دید. از این رو به این دوستان توصیه می شود فراموش نکنند که هر کسی مدیر شود اعم از چهره ای ملی یا غیرملی در اصل باید خادم شهروندان باشد و با مدیریت جهادی به آنها خدمت رسانی کند چراکه مردم ناظران خوبی بر عملکرد مدیران هستند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می شود سازمان‌های مردم نهاد و افراد صاحب استعدادی که در پایتخت زندگی می کنند در برخورد با افکار نسنجیده و ناپخته سیاسی برخورد کارشناسی و تخصصی داشته باشند و مردم با حضور قوی خود مانع اشاعه اغراض سیاسی برخی و تعمیم آن به وظایف شهری نهادهای مسئول شوند. به شورای شهر پنجم و بالتبع مدیریت شهری آتی توصیه می کنیم تنها به ارائه خدمات و دنبال کردن خدمات قابل توجه صورت گرفته توجه کنند و از پرداختن به مسائل حاشیه ای و تخریب مدیران قبلی پرهیز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا