مدیریت شهری

خبر خوش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری برای مترو سواران

به گزارش شورا‌آنلاین، دکتر مازیار حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه واگن‌سازی با بیان اینکه وضعیت واگن مترو بحرانی است و از ظرفیت تمام کارخانه‌های واگن‌سازی و صنعت مرتبط استفاده می‌شود، گفت: مجموعه واگن‌سازی یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های شرکت مترو است که ما می‌توانیم با اتکا به ظرفیت این کارخانه تولیداتی داشته باشیم که با محصولات روز دنیا کیفیتش برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌های صنعتی در حوزه مترو است، تصریح کرد: از نظر کیفیت محصولات این کارخانه هیچ تفاوتی با واگن‌های خارجی ندارد و در پروسه طراحی، ساخت و تضمین محصولات با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر تولید واگن چینی در این کارخانه، گفت: در شرکت واگن‌سازی شرکای ما چینی هستند اما محصول چینی تولید نمی‌کنیم و مطمئن باشید از محصول مورد نیاز مترو که در داخل کشور تولید می‌شود استفاده خواهیم کرد اما در برخی موارد حساس از بهترین برندهای روز دنیا استفاده می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه ما با ایمنی و کیفیت شوخی نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر مترو در شهر تهران به یک مقوله غیرقابل برگشت و مهم بدل شده که به یکی از ارکان زندگی مردم بخصوص افراد کم برخوردار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر روزانه از مترو استفاده می‌کنند که با احتساب میزان سفرهایشان می‌توان گفت که سه میلیون سفر روزانه با مترو انجام می‌شود، گفت: با زیرساخت‌های فعلی می‌توانیم میزان سفر را ۲.۵ برابر افزایش دهیم اما نیازمند تزریق واگن‌های بیشتری هستیم و مطمئن باشید اگر تعداد واگن‌ها افزایش یابد مترو به دلیل حجم جابجایی جزء پنج متروی برتر دنیا قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بابت ساخت واگن سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: ما با چینی‌ها در قسمت بازرگانی شریک هستیم اما در بحث محصولات، تکنسین و … صددرصد نیروها ایرانی هستند.

حسینی با بیان اینکه دولت قول داده است که ۱۶۰۰ واگن مترو برای تهران تأمین کند و ما ظرفیت و آمادگی آن را داریم که در کارخانه واگن‌سازی آنها را تولید کنیم، گفت: سال گذشته در تصمیم جدیدی، تعمیرات غیرسبک تا اورهال از شرکت بهره‌برداری مترو به واگن‌سازی سپرده شد؛ چرا که معتقدیم شرکتی که سازنده واگن‌ها بوده است بهتر و با صرفه‌تر می‌تواند نسبت به تعمیرات اقدام کند و این جابجایی تعمیر واگن‌ها از یک شرکت به شرکت دیگر سبب شده که در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی شده و دقت تعمیر نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه کار ویژه فرودگاه امام خمینی خاص خواهد بود و به دلیل آنکه سرعتش بیشتر خواهد بود، کیفیت آن متفاوت است، ادامه داد: باور کنید که مجموعه ما توان دارد تا واگن‌های زیادی را تولید کند و علت اینکه می‌توانیم سفارشات زیادی را نسبت به شرکت‌های دیگر جلب کنیم این است که ما محصول نهایی که می‌تواند روی ریل برود را تحویل می‌دهیم نه اینکه به مانند برخی دیگر فقط بدنه و سایر قطعات دیگر را تولید می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به زودی با حضور شهردار تهران ۶۶ واگن وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود، گفت: دو رام قطار نوسازی شده که از آب گرفتگی متروی تهران باقی مانده بود، دو رام قطار که به طور کامل اورهال شده و همچنین دو قطار دو طبقه و یک دستگاه لوکوموتیو وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند اما دقت داشته باشید که وقتی می‌گوییم اورهال، یعنی تعمیر کلی و صددرصدی یک قطار و تصور نکنید که تنها تعمیرات جزئی بر روی قطار انجام می‌شود بلکه همه قطعات قطار به غیر از بدنه واگن‌ها تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه در کنترل کیفیت با هیچ کس رودربایستی نداریم و هیچگونه غفلت و کوتاهی نیز پذیرفته نمی‌شود، اظهار کرد: شهرداری تهران در سال گذشته ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای تامین واگن سرمایه‌گذاری کرده و توانسته ۳۲۷ واگن ایجاد کند و دقت داشته باشید هر اورهال چهار ماه فرصت لازم دارد که تکنسین‌های واگن‌سازی کمتر از چهار ماه آن را انجام می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه عمر مفید قطارها ۳۰ ساله است و در حال حاضر قطارهای متروی تهران ۱۶ سال سن دارند، گفت: معتقدیم با یک نگهداری درست می‌توان بیش از ۳۰ سال نیز از قطارها استفاده کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما در واگن‌سازی به دنبال سود نیستیم، گفت: این کارخانه در حال حاضر در دو شیفت فعال است و با افزایش شیفت می‌توانیم تمام سفارش‌های دولت را که ۱۶۰۰ واگن است در کمتر از سه سال تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۸ الی ۱۹ رام قطار در مترو نیازمند اورهال هستند، گفت: شرکت واگن‌سازی شهرداری تهران آماده است که ۱۶۰۰ واگن متعهدی دولت را در کمتر از سه سال به طور صددرصد ساخته و تحویل دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا