اجتماعی و فرهنگی

انتقاد عضو شورای پنجم تهران از مدیریت قالیباف/ پشت پرده مزایده ۴ ساله فضاهای تبلیغاتی مترو چیست؟

به گزارش شورا‌آنلاین، «شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در نظر دارد فضاهای تبلیغاتی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو تهران را به صورت یکجا و از طریق برگزاری مزایده عمومی به یک کنسرسیوم متشکل از شرکت‌ها یا کانون‌های تبلیغاتی واجد صلاحیت به صورت ۲۴ماهه اجاره دهد.»؛  این متن مزایده عمومی است که این روزها، بنر آن در مترو نصب شده است.  زهرا نژادبهرام، منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع گفت: پیرو مذاکرات و جلسه‌ای که منتخبین شورای شهر و اعضای شورای چهارم با آقای قالیباف داشتند، ایشان در صحبت‌هایشان مطرح کردند که هیچ‌گونه قرارداد تعهدآوری را عقد نمی‌کنیم و من به تمام همکارانم اعلام کردم و پای آن هم ایستاده‌ام. 

وی افزود: با این اتفاقی که رخ داده می‌توان دو برداشت داشت؛ اول اینکه چنین موضوعی مطرح شده اما آقای قالیباف در جریان نیستند. دومین مسئله این است که نیروهای زیرمجموعه ایشان از حرفهایشان تبعیت نمی‌کنند. هر دو مورد نه برای مدیران فعلی صورت خوشی دارد و نه برای خود آقای قالیباف. در همان جلسه هم تذکر دادیم که ممکن است اتفاقاتی بیفتد که مربوط به زیرمجموعه شماست و این نظارت بیشتر شما را طلب می‌کند تا دوستانتان از این فضا استفاده نکنند. 

نژاد بهرام ادامه داد: طبق قوانین حقوقی می‌توان نسبت به این اقدام اعاده حقوقی کرد. اما نکته مهم این است که عقد چنین قراردادهایی خلاف مدیریت حرفه‌ای است و من بعید می‌دانم آقای قالیباف بخواهند یکسری تعهداتی برای مدیر بعدی ایجاد کند. مدیر حرفه‌ای هرگز چنین کاری را نمی‌کند. آقای قالیباف هم مدعی است که مدیریت حرفه‌ای دارد و بعید می‌دانم در این فضا قرار گیرند و کل مدیریت خود را زیر سوال ببرند. 

وی خاطرنشان کرد: ما به سبک مدیریت آقای قالیباف نقد داریم، اما دلمان می‌خواهد آقای قالیباف حداقل در تجارب کاری و نوع هنر مدیریتی خود خاطره خوبی برای شهر تهران به جا بگذارند. فکر نمی‌کنم آقای قالیباف در بازی که زیر دستانشان شروع کرده‌اند، حاضر شده و نقشی را به عهده بگیرند. متاسفانه بیشتر مجموعه قراردادهایی که شهرداری داشته با شرکت‌های خاص بوده و این هم قابل تامل است. انشاءالله در بررسی‌های شورای پنجم همه قراردادها را مورد بازبینی قرار خواهیم داد. 

نژاد بهرام در پایان گفت: آقای قالیباف قرار است از وضعیت شهر و قراردادهایی که دارد گزارشی ارائه کنند که سندی برای اقدامات بعدی شورای شهر پنجم، ارائه گزارشی به مردم تهران و شورای شهر چهارم خواهد بود. با توجه به آن گزارش، طبیعتا شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری، شخص و اعضای هیئت مدیره و سهامدارانشان تعریف خواهند شد. اگر این شائبه‌ای که وجود دارد را آقای قالیباف برطرف کند، ما خیلی خوشحال خواهیم شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا