شورای شهر

شاکری: مجبوریم برای سال ۹۵ کرایه تاکسی را به نرخ واقعی برسانیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بلافاصله پس از انتقاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از قطع بیمه رانندگان تاکسی بدون اعلام قبلی، عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد از قطع بیمه رانندگان جدید تاکسی گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، دولت سابق ضمن اختصاص سهمیه ویژه ای برای بنزین مصرفی رانندگان تاکسی، ۵۰ درصد از حق بیمه آنها را نیز تقبل کرد تا بخشی از ضرر و زیانی که این قشر در قبال اجرای قانون متقبل شده بودند را جبران کند.

ابوالفضل قناعتی افزود: پس از سال ها، تازه نیمه امسال متوجه شده اند که پرداخت این پول مصوبه مجلس را نداشته و در نتیجه غیرقانونی بوده و آن را نباید پرداخت می کردند و پس از قطع سهمیه بنزین رانندگان تاکسی، حالا می خواهند سهم حق بیمه آنها را نیز حذف کنند.

وی با اشاره به این که برای پرداخت مجدد حق بیمه رانندگان تاکسی، دولت باید این تصمیم را به مجلس ببرد و مصوبه آن را بگیرد، اظهار کرد: اکنون اعلام کرده اند این ماجرا عطف به ماسبق نمی شود، یعنی رانندگانی که تا به حال بیمه بوده و حق بیمه آنها پرداخت می شده، حق بیمه شان همچنان پرداخت می شود اما از نیمه دوم سال به بعد، متقاضیان جدید تاکسی مشمول کمک ۵۰ درصدی حق بیمه نمی شوند و ۱۰۰ درصد حق بیمه خود را باید خودشان پرداخت کنند.

قناعتی با بیان این که نه شرکت های تاکسیرانی که رانندگان تاکسی زیر نظر آنها کار می کنند، توان پرداخت حق بیمه را دارند و نه خود رانندگان چنین توانی را دارند، تصریح کرد: در شرایطی که نرخ بنزین را برای رانندگان تاکسی آزاد کرده اند و امکان افزایش کرایه هم وجود ندارد، حذف کمک هزینه بیمه، فشار مضاعف به این قشر است.

وی با اشاره به این که پرداخت کمک هزینه بیمه رانندگان تاکسی باید ادامه پیدا کند، اظهار کرد: در غیر این صورت، شورا و شهرداری مجبور خواهند شد تا برای سال ۹۵ در حمایت از رانندگان تاکسی، نرخ واقعی را برای کرایه تاکسی در نظر بگیرند تا مشکل معیشتی آنها از این که هست، بیشتر نشود.

قناعتی با بیان این که راننده تاکسی هم شهروند همین شهر و کشور و مانند سایر شهروندان است حق و حقوقی دارد، تصریح کرد: وقتی هزینه کامل بیمه را به سبد هزینه های رانندگان تاکسی اضافه می کنید و نرخ بنزین را نیز برای آنها آزاد می کنید، این قشر متحمل فشار بیشتری می‌شوند و بیشترین تأثیر این فشار بر روی نرخ کرایه ها وارد می شود.

وی با طرح این پرسش که در حال حاضر فرق یک راننده تاکسی با یک مسافربر شخصی چیست؟ پاسخ داد: اعتقاد دارم امتیاز مسافربر شخصی بیشتر است، چرا که مسافربرها همان پول یا حتی بیشتر از آن را هم از مردم می گیرند و کسی هم صدایش در نمی آید اما راننده تاکسی با همین نرخ بنزین و با همین شرایط باید کار کند و اگر کوچک ترین تخلفی هم بکند با او برخورد می شود.

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که سهمیه بنزین و در ادامه کمک هزینه بیمه را نیز از رانندگان تاکسی گرفته اند، این قشر دیگر هیچ راهی برای دفاع از خود ندارد و این منصفانه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا