اجتماعی و فرهنگی

گزارش فارس از شروط عجیب اصلاح طلبان برای گزینش لیست امید شورای شهر تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برگزار و قرار است بزودی فعالیت خود را آغاز کنند.

شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران یک نهاد اجتماعی است و نباید با آن سیاسی برخورد کرد و برخورد سیاسی با آن یعنی تیشه به ریشه شهر گذاشتن.

اصلاح طلبان برای گزینش افراد در لیست امید شاخص های را در نظر گرفته بودند و بر اساس آن شاخص ها اگر فردی امتیاز خوبی کسب می کرد در لیست قرار می گرفت.

مجموع امتیازها ۱۰۰ بود و برخی اصلاح طلبان معقدند که افرادی با امتیاز ۲۰ و ۳۰ در لیست قرار گرفته اند و  افرادی با امتیاز بالای ۶۰ و ۷۰ از لیست حذف شدند.

نکته قابل توجه در این شاخص ها این است که اصلاح طلبان معتقدا نباید شهر توسط افراد غیر متخصص اداره شود و نباید چهره های که صرف ستاره بودن رای بیاورند و باید شهر توسط افراد زبده اداره شود.

اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در لیست شاخص ها اگر فردی تخصص شهری داشته باشد ۱۰ امتیاز می گیرد و اگر در حزب سیاسی باشد ۳۵ امتیاز به نظر می رسد اینگونه قرار است با تدابیر سیاسی  شهر اداره شود.

همچنین داشتن تخصص در حوزه مسایل عمومی و مرتبط با شورای شهر حداکثر ۵ امتیاز داشت.

به گزارش فارس در بخشی از شاخص های در نظر گرفته شده برای شورای پنجم از سوی اصلاح طلبان آمده است:

با توجه به بررسی‌های علمی، پژوهشی و آماری صورت گرفته در خصوص شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات شهر …، عملکرد شوراهای اسلامی شهر در سال‌های گذشته و چالش‌هایی که برای مدیریت شهری وجود دارد، نیاز به تدوین معیارهایی جهت بررسی صلاحیت و شایستگی افراد برای حضور در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر احساس می‌گردد.

در راستای فائق آمدن بر چالش‌های موجود و آتی شهر … نیازمند حضور افرادی با شایستگی­های فنی، تخصصی و سلامت اخلاقی، اقتصادی و سیاسی است. حاکمیت" قانون‌گرایی" و "عقلانیت"در مدیریت امور شهری و توسعه پایدار شهر …. مستلزم حضور افرادی است که با نگاه به منافع ملی و حقوق شهروندان، رویکردی عقلانی، علمی و تخصصی جهت حل مسائل و مشکلات پیچیده‌ی شهر …. داشته باشند.

انتخاب افراد بایستی به‌گونه‌ای انجام شود تا لیست اصلاح‌طلبان از ناحیه تخصص افراد و سلامت اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و افشاگری‌هایی که رسانه‌های مجازی در این خصوص انجام می‌دهند، آسیب‌پذیر نباشد و اطمینان حاصل گردد که تهدیدی از این ناحیه برای لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان وجود نخواهد داشت.

با این تفاسیر و با در نظر گرفتن آرا و نظرات متخصصان و صاحب‌نظران، مجموعه‌ی ویژگی‌های موردنظر و وزن هر یک از آن‌ها برای انتخاب کاندیداهای لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در راستای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر …. به‌قرار زیر ارائه می‌گردد.

مراحل ارزیابی افراد متقاضی کاندیداتوری شورا:

بررسی صلاحیت اصلاح‌طلبی و حسن شهرت افراد

ارزیابی افراد بر اساس جدول شاخص­ها (تحصیلات، تخصص،  تجربه موفق و…)

ارزیابی نهایی توسط هیئت‌رئیسه‌ی شورای اصلاح‌طلبان استان / شهرستان (ابزار ارزیابی در این مرحله، مصاحبه می‌باشد).

لیست افراد برگزیده‌شده (حاصل از ارزیابی توسط هیئت‌رئیسه/کمیته‌ی منتخب ) برای رأی‌گیری جهت تایید نهایی به شورای عالی ارسال می‌گردد.

دو نکته‌ی مهم در خصوص ارزیابی افراد:

درصد کاندیداها۳۰% زنان، ۳۰% جوانان، ۵۰% سایر(۱۰%درصد از سهمیه زنان به بانوان جوان اختصاص می‌یابد. (با در نظر گرفتن همپوشانی جمع کل۱۰۰%)

عدالت توزیعی منطقه­ای در گزینش افراد مدنظر قرار گیرد.

 و اما شاخص ها و امتیازها:

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا