شورای شهر

افشاگری چمران درباره رد پای خارجی ها در پرونده کاخ ثابت پاسال

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حاشیه های فراوان پیرامون کاخ ثابت پاسال در منطقه ۳ اظهار داشت: بنده درباره کاخ ثابت پاسال نقطه نظرات خودم را اعلام کردم و معتقدم که یک سری عوامل بیرون از کشور وارد موضوع معماری شده است و عده ای بدون اطلاع درباره آن اظهار نظر می کنند و همین موضوع منجر به ایجاد حاشیه در ارتباط با این کاخ شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این بنا که در منطقه ۳ قرار گرفته است، باعث ایجاد حاشیه های زیادی شده است اظهار داشت: بنده معتقدم که اگر این کاخ برای ثابت پاسال بهایی نبود، این همه حاشیه و ارزش برای عده ای بوجود نمی آمد.

«کاخ ورسای ایران متعلق به «ثابت پاسال» است و در سال ۱۳۴۰ کار ساخت آن آغاز و اواخر دهه‌ی ۴۰ شمسی پایان یافت. «ثابت پاسال» یکی از سرمایه‌داران و بازرگانان ایران بوده است. در همین باره مالک فعلی بنا خواستار تبدیل این بنا به مسجد است که مورد انتقاد جدی برخی ها قرار گرفته است.

مهدی چمران پیش از این درباره این انتقادها گفته بود: حال اگر این ملک برای عده ای ارزشمند شده و خواستار نگهداری آن هستند به خاطر احترامی است که برای صاحب آن قائلند که به مذهب جعلی او که همان بهائیت است باز می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا