ورزشی

۲ طلا و ۲ برنز در انتظار کشتی آزاد

به گزارش شورا‌آنلاین، در ادامه مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی که از صبح امروز در سالن حیدر علی‌یف شهر باکوی آذربایجان آغاز شده است؛ حسین‌خانی و یزدانی نمایندگان اوزان ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریفانشان فینالیست شدند. اسماعیل‌پور و صادق‌زاده هم در ۶۱ و ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رفتند.

* نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۱۲ کشتی‌گیر حضور دارند، مسعود اسماعیل‌پور در دور اول با نتیجه ۲ بر یک از سد رجب منیر آکتاش از ترکیه گذشت. وی در دور بعد نیز با حساب ۸ بر ۲ امیرتایف از قزاقستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر یک مغلوب حاجی علی‌یف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر سوربون عبدالخائف از ترکمنستان را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۷ بر ۶ از سد اختیار نوروزاُف، دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۸ بر ۴ مقابل آدام باتیروف (روسی الاصل) قهرمان آسیا از بحرین به برتری رسید و فینالیست شد. در این وزن ۱۱ کشتی‌گیر حضور دارند.

حریف وی در دیدار فینال مرتضی علی مسلم‌اُف از آذربایجان است.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۴ نفر شرکت کرده‌اند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بر بهادر کودیروف از تاجیکستان غلبه کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی مقتدرانه و با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد شریف شریف‌اُف، دارنده مدال طلا و برنز المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان گذشت و فینالیست شد.

حریف وی در این دیدار سلیم یاشار دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ و نقره و برنز جهان از ترکیه است.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم جابر صادق‌زاده در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر زمان انور از پاکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب جمال‌الدین ماگومدوف، دارنده مدال نقره و برنز جهان از آذربایجان شد و از حضور در فینال بازماند. صادق‌زاده عصر امروز در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت؛ در این وزن ۸ کشتی‌گیر حضور دارند.

حریف وی در این دیدار رجا الکراد از سوریه است.

مسابقات رده‌بندی و فینال از ساعت ۱۷ عصر امروز آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا