مدیریت شهری

دلیل موکول شدن افتتاح خط ۷ مترو به بعد از انتخابات

به گزارش شورا‌آنلاین، ناصر امانی در حاشیه بهره برداری از ۲۰ پروژه عمرانی، ترافیکی و فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۱ و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه شهر درگیر انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر است حال و هوای انتخاباتی دارد لذا افتتاح خط ۷ مترو و ایستگاه‌های خطوط مترو را به بعد از انتخابات موکول کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر افتتاح خطوط و ایستگاه‌های متروی تهران، چندین پروژه بزرگ دیگر از جمله باغ کتاب پس از برگزاری انتخابات به بهره برداری خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ارقام اعلام شده برای بدهی شهرداری تهران گفت: اعداد اعلام شده واقعی نیستند. این در شرایطی است که میزان بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران با اسناد در اختیار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است. حدود ۵۰ درصد بدهی به بخش خصوصی و پیمانکاران پرداخت شده و در حال حاضر در این حوزه ۳۵۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

وی تاکید کرد: قطعا از هر فرصتی برای گرفتن تسهیلات بانکی استفاده خواهیم کرد. با توجه به اینکه در توسعه مترو، دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند از تسهیلات بانکی استفاده خواهیم کرد تا توسعه خطوط مترو با سرعت لازم انجام شود. کسانی که تلاش می‌کنند بدهی شهرداری تهران را نجومی و بزرگ نشان دهند قطعا نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

وی ادامه داد: با وجود آنکه شهرداری تهران درآمد پایداری ندارد اما روی پای خود ایستاده است. این در حالیست که رئیس جمهوری قول داده بودند تا پایان دولت یازدهم لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و همچنین مدیریت یکپارچه شهری را به تصویب برسانند اما دولت تمام شد و این کار هنوز انجام نشده است.

امانی با اشاره به اینکه تا پایان خرداد ماه سال گذشته کل بدهی شهرداری تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است افزود: از این میزان بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومان مربوط به بانک‌ها و مابقی بدهی به بخش خصوصی و پیمانکاران بوده است که ۵۰ درصد بدهی پیمانکاران و بخش خصوصی پرداخت شده است.

وی در خصوص انتقال پایانه شرق به مکان دیگری گفت: در سه ماهه اول سال جاری پایانه شرق به جای دیگری منتقل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا