سیاسی

روحانی: ما قیم نمی خواهیم/ روز جمعه روز سرنوشت ایران است

به گزارش شورا‌آنلاین، این کاندیدای داوزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در جمع هواداران خود در خرم آباد اظهار کرد: امروز مردم آمده‌اند بگویند که می‌خواهند روحانی باز خدمتگذار آنها باشد و افتخار من نیز آن است که خدمتگذار آنها باشم.

وی تاکید کرد: ما راهی به نام اتحاد و وحدت ملت بزرگ صد در صدی ایران را انتخاب کرده‌ایم. ما می خواهیم همه جناح‌ها و گروه‌ها، اصولگرایان، اصلاح طلبان، معتدلین، اقوام و مذاهب همه در کنار یکدیگر به عنوان ایران متحد باشیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما نمی پذیریم که یک جناحی منزوی باشد و گروهی اقلیت بخواهد بر افکار مردم حکومت کند.

روحانی خاطر نشان کرد: ما با مردم چهار سال پیش راهی را انتخاب کردیم که آرامش و ایستادگی در برابر اختلافات و وحدت و اتحاد و همبستگی بود. در آن فضای وحدت و آرامش توانستیم کشور را برای پیشرفت و حرکت به سوی تعالی آماده کنیم. ما راه و مسیر درستی را انتخاب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز روز مشارکت عمومی مردم ایران است اظهار کرد: مردم دارای حق بزرگی هستند که آن مشارکت و آمدن پای صندوق های رای برای ساختن ایرانی سربلند است.

 رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه به مقایسه شرایط کشور در زمان دولت یازدهم و پیش از آن پرداخت و با طرح این پرسش که آیا امروز آرامش جامعه بیشتر است یا در سال ۹۱، خاطر نشان کرد: هنوز مشکلات فراوانی داریم اما زمانی که به گذشته نگاه می کنیم شاهد راه اندازی تعدادی از واحدهای صنعتی و دامپروری هستیم که در سال ۹۱ تعطیل شده بودند.

وی با اشاره به خودکفایی کشور در زمینه تولید گندم افزود: امروز به برکت آسمان و باران و به لطف خدا و در سایه تلاش و ایثار کشاورزان و برنامه های دولت برای آبیاری مدرن در تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم.

روحانی همچنین به اقدامات دولت یازدهم در زمینه توسعه روستاها و گازرسانی و آبرسانی به روستاها اشاره و تاکید کرد: گرچه اقدامات بسیاری در طول دولت یازدهم انجام داده‌ایم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه زیادی در پیش داریم.

 این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز می گوییم که می خواهیم برای تحول و پیشرفت ایران  باید گام های جدی تری برداریم اظهار کرد: عده ای از ما سوال می کنند و می پرسند که چرا در روز اول برای افتتاح پروژه ها به استان ها سفر نکرده و در ماه های آخر دولت این پروژه ها را افتتاح می کنند؛ من فکر می کردم جواب این سوالات برای همه حتی کودکان ما روشن باشد، چرا که ما در روز نخست با مردم عهد بستیم و به میدان کار و عملیات آمدیم و تصمیم گرفتیم که پروژه هایی را انجام دهیم. در همین راستا بودجه ها را تنظیم کردیم و با همکاری مردم کارها را انجام دادیم و امروز آنها را به مرحله افتتاح رسانده ایم و می خواهیم که با خرسندی آنها را افتتاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رفع فقر و محرومیت در ایران یکی از اهداف بزرگ دولت دوازدهم است، به اعمال تحریم های مختلف از سوی قدرت های جهانی علیه ایران اشاره و خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند که آنها راه تجارت را بسته بودند و ما ناچار بودیم برای کار خود ابتدا آن راه را باز کنیم و تحریم ها را برداریم تا بتوانیم نفت بیشتری تولید و به فروش برسانیم و امروز نیز که نفت ما مقداری بیشتر شده است تصمیم گرفته ایم تا این پول را به محرومان بدهیم، اما عده ای می گویند که این تحریم ها باید ادامه می یافت تا پول جیب هایشان بیشتر شود.

روحانی تصریح کرد: به مردم قول می دهم که در دولت دوازدهم فقر مطلق در ایران برای همیشه رخت بر بکند.

وی با بیان اینکه من از ابتدای دولت یازدهم پای تمام تعهدات خود با مردم ایستاده ام افزود: چنانچه که امروز تعهدی را با مردم بیان می کنم، پای تعهدم خواهم ایستاد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه من کشور و مشکلات آن را می شناسم و در سال های فراوان مشکلات و پیچ و خم های آن را دیده ام خاطر نشان کرد: من می دانم که چگونه باید در برابر مشکلات راه حل های عملی پیش روی مردم گذاشت. من در ابتدای دولت خود وعده دادم که کشور را در تولید گندم خودکفا خواهم کرد و امروز به وعده خود عمل کرده ام . همچنین من گفتم که برای مساله آب بیشترین سرمایه گذاری ها را انجام خواهم داد و امروز نیز به تعهد خود عمل کرده ام .

روحانی با تاکید بر اینکه مشکل آب کشور یک ساله ایجاد نشده که یک ساله برطرف شود افزود: گام هایی که در طول سه سال و نیم دولت یازدهم برداشته شده است، بسیار بیشتر از اقداماتی است که در هشت سال قبل از آن انجام شده است. ما در طول مدت فعالیت دولت یازدهم به دنبال اجرای وعده های خود بوده ایم و با حضور و همکاری و نیز تلاش و ایثار مردم و اصلاحات و اعتدالیون و اصولگرایان معتدل توانسته ام که در این راه گام های بسیاری بردارم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز جمع شده ایم تا بگوییم راه پیشرفت کشور ادامه دارد و آزادی و همچنین پرنده آزادی را به پرواز در خواهیم آورد. امروز جمع شده ایم که بگوییم اصلاحات و اعتدال منزوی نخواهد شد و همه با یکدیگر با برادری و مهربانی رفتار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز جمع شده ایم بگوییم که مخالف هم حق دارد حرف بزند و منتقدان می توانند با صدای بلند ندای خود را به گوش مردم برسانند و همانطور که من نیز در شعار انتخابات امسال گفته ام آزادی امنیت واقعی در جامعه و آرامش و همچنین پیشرفت ایران عزیز از جمله محورهای برنامه من در دولت دوازدهم است

روحانی با اشاره به برگزای انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه تاکید کرد: مردم باید بدانند که روز جمعه روز سرنوشت ایران است. مردم فکر نکنند که برای چهار سال تصمیم گیری می کنند، بلکه باید بدانند گاهی تصمیم چهار ساله آثاری برای ۴۰ سال بر کشور می گذارد. در همین راستا همه باید پای صندوق های رای حاضر شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر همه مردم پای صندوق های آراء بیاید گره های کور کشور گشوده می شود. باید کشور را برای توسعه بیشتر در قرن آینده آماده کنیم.

رئیس دولت و تدبیر و امید در ادامه صحبت های خود با تاکید بر لزوم آگاهی و هوشیاری مردم در ایام انتخابات خاطر نشان کرد: عده ای باز می خواهند با پمپاژ پول میان مردم چند صباحی آنها را بفریبند این در حالی است که ما این راه را نمی خواهیم و اشتغال جوانان نیازمند درآمد مکفی است که این موضوع ملزم به راه اندازی تولید می باشد.

روحانی گفت: باید تلاش کنیم که در دولت دوازدهم همه معادن کشور بویژه معادن لرستان شکوفا و از خام فروشی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در دولت دوازدهم شرایط را برای تولید کشاورزی نوین و صادرات و همچنین گردشگری آماده کنیم اظهار کرد: هر روستایی باید بتواند که در کنار کشاورزی و تولید صنایع دستی، به جذب گردشگران داخلی و خارجی روی بیاورد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه پرداخت یارانه های نقدی به مردم در آینده نیز ادامه خواهد یافت اظهار کرد: عده ای در حال القای این مطلب هستند که چنانچه دولت فعلی ادامه پیدا کند یارانه روستاییان قطع خواهد شد. من از مردم می خواهم که پیام دولت را به همه روستاییان برسانند و به آنها بگویند که این عده دروغ می گویند. در دولت آینده پرداخت یارانه ها ادامه خواهد یافت.

روحانی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه ها کافی نیست، افزود: دولت باید تلاش کند تا با توسعه بیمه برای مردم و نظام اجتماعی و همچنین بالا بردن مستمری مددجویان و افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در جهت کمک به اقشار متوسط جامعه عمل کند.

وی با بیان اینکه با مردم پیمان می بندم که در دولت دوازدهم با آرامش بیشتری مواجه خواهند شد اظهار کرد: در دولت دوازدهم دست به دست هم می دهیم که در برابر انحصارگرایان و اقتدارگرایان بایستیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما همه با یکدیگر برادریم و با نهادهای انقلاب دوست هستیم و رفتارمان با همه آنها برادرانه است گفت: ما تنها یک چیز می خواهیم آن هم اینکه قیم نمی خواهیم؛ ما به شهدا، سپاهیان و ارتشیان خود افتخار می کنیم ولی می گوییم هر کسی کار خود را انجام دهد. ما دست نظامیان را می بوسیم اما آن‌ها باید کار نظامی خود را انجام دهند. ما می گوییم که هر چیزی به جای خودش نیکو است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری صحبت های خود با تاکید بر اینکه روز جمعه ایران جدیدی را خواهیم ساخت و خواهیم گفت که دوران پرونده سازی پایان یافته است، اظهار کرد: روز جمعه با صدای بلند و با رای خود خواهیم گفت که دوران تخریب و نابودی اخلاق پایان یافته است و زندگی آرام تر و امن تر و پیشرفت بیشتری را در ایران خواهیم ساخت.

روحانی در پایان خاطر نشان کرد: از همه مردم تقاضا دارم که در روز انتخابات برای رای دادن به دولت دوازدهم ۱۱ نفر دیگر را با خود پای صندوق های رای ببرند و ۱۲ نفره رای خود را به صندوق بیندازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا