اجتماعی و فرهنگی

کدامیک از حذف‌شدگان لیست یارانه به گردونه بازمی‌گردند؟

به گزارش شورا‌آنلاین، در حالی که در ماه گذشته هفتاد و چهارمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که یارانه برخی از اقشار کم درآمد جامعه چون عضو کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مطابق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها دو برابر به حساب این سرپرستان خانوار واریز شد.

علاوه بر این قرار بود تا دولت با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه منابع افزایش یارانه اقشار کم‌درآمد را تامین کند که با نزدیک شدن به تاریخ واریز هفتاد و چهارمین مرحله یارانه نقدی به نظر می‌رسد قرار نیست دهک‌های پر درآمد از لیست دریافت یارانه خط بخورند.

در میان افرادی که یارانه آن‌ها در سال گذشته قطع شده است افرادی هستند که جز دهک‌های پردرآمد جامعه به حساب نمی‌آیند و به طور مثال فردی که کارگر یک نمایشگاه خودرو بوده و دارای سه فرزند است یارانه‌اش از اواخر سال گذشته قطع شده و یا زوج‌های جوانی که پس از جدا کردن یارانه از خانواده‌های خود تا کنون هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند از جمله افرادی هستند که از لیست یارانه قلم خورده‌اند.

همچین زوج‌های جوانی هستند که به علت قطع یارانه سرپرستان خانوارشان امکان دریافت یارانه برای این افراد وجود نداشته است.

با این وجود در روزهای اخیر شاهد ارسال پیامک از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌های برای واریز مجدد به حساب سرپرستان خانوار هستیم، این پیامک‌های از شماره تلفن ۵۰۰۰۱۰۷ برای برخی از سرپرستان خانواری که یارانه‌ آنها به اشتباه قطع شده است ارسال شده که مضمون این پیامک ها به اینگونه است:

یارانه شما در تاریخ ۱۳۹۶.۲.۲۶ به حساب شما واریز می‌گردد سازمان هدفمندی یارانه‌ها yaraneh10.ir  سرپرست گرامی به دنبال ثبت اطلاعات شما در سامانه.

حال با این وجود در حالی که قرار بود یارانه دهک‌ها پردرآمد جامعه حذف شود، در ماه اخیر شاهد ارسال پیامک برای برخی از سرپرستان خانوار و واریز مجدد یارانه به حساب این افراد هستیم ولی باید این نکته را نیز در نظر داشت که در میان افرادی که یارانه آن‌ها در سال گذشته و یا سال‌های اخیر قطع شده است،برخی افراد به طور واقعی جز دهک‌های پایین جامعه بوده‌اند و به مبلغ یارانه برای معیشت نیاز داشته‌اند و با بازگشت مجدد یارانه مشکل این افراد حل خواهد شد.

گفتنی است که هنوز مشخص نیست پیامک بازگشت یارانه برای کدام یک از اقشار جامعه ارسال شده است زیرا در میان افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند اقشار پردرآمدی هم وجود دارند که بازگشت آن به گردونه دریافت یارانه تنها مصیبت دولت برای پرداخت یارانه و کسری ۷ میلیارد تومانی را تشدید می‌کند.

حال باید تا دو روز آینده صبر کرد و دید یارانه چه کسانی و چه دهک‌هایی مجددا از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حسابشان واریز خواهد شد و این یارانه مختص به اردیبهشت ماه خواهد بود و یا این خانوارها مجددا به لیست ۷۰ میلیون دریافت کنندگان یارانه باز خواهند گشت.

هفتاد و پنجمین مرحله یارانه نقدی بامداد سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. 

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همچون ماه گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا