مدیریت شهری

حسینی: ترافیک نمایانگر وضعیت فرهنگی جامعه است

به گزارش شورا‌آنلاین، مازیار حسینی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ترافیک و گرافیک با بیان این مطلب افزود: همه می دانیم که در بحث ارتقای فرهنگ ترافیک یک دست صدا ندارد و باید دست به دست هم داد تا از مشکلی که شهر تهران درگیر آن است، رهایی یابیم.

وی ادامه داد: برای ارزیابی فرهنگ یک کشور کافی است تا به وضعیت ترافیک و فرهنگ استفاده از خودرو مردم توجه کنیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه زیبنده ما نیست که به خاطر رفتارهای نادرست ترافیکی خجالت زده شویم؛ گفت: خیلی بد است که ما با سابقه فرهنگی بالایی که داریم، اعلام کنیم وضعیت کشور ما در حوزه رعایت قوانین رانندگی و فرهنگ ترافیک خوب نیست.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که همه ما از مردم گرفته تا مسئولان در ایجاد و شکل گیری این مشکل فرهنگی تاثیر داشته و داریم.

حسینی با بیان اینکه مشکل ترافیکی تهران بیشتر از آنکه به زیرساخت های شهری ارتباط داشته باشد به کار فرهنگی نیاز دارد، یادآور شد: در همفکری ای که با حوزه هنری داشتیم به این نتیجه رسیدیم زبان هنر می تواند در تغییر فرهنگ ترافیکی تاثیرگذار باشد و به همین دلیل از گرافیک و تئاتر برای ارائه مفاهیم آموزشی استفاده کردیم.

حسینی افزود: تئاتر تاثیر زیادی روی مخاطبان دارد چرا که بازیگران تئاتر اهل مطالعه و کتاب هستند و باید نسبت به همه مسائل جامعه آگاهی داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: در این میان هنر زبان مناسبی برای بیان مفاهیم آموزشی و ارتقای فرهنگ در حوزه ترافیک و رعایت قوانین رانندگی است.

مازیار حسینی در پایان گفت: کل مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به این موضوع اعتقاد دارند که باید تلاش زیادی در بحث ارتقای فرهنگ ترافیکی با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ و دستگاه های فرهنگی انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا