شورای شهر

دلیل تعطیلی جلسات شورای شهر تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، ظهر امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۶ رضا تقی پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به جمع خبرنگاران آمد و در نشستی خبری به تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه سیصدوچهل و پنجم این شورا پرداخت.

وی از تصویب لایحه کمک‌های آژانس جایکا به شهرداری تهران با اکثریت آرا خبر داد و تصریح کرد: با این مصوبه شهرداری تهران می تواند توافقنامه‌ای را با سازمان بین المللی جایکا به امضا برساند تا این موسسه بتواند مبلغ ۱۲.۵ میلیارد دلار برای احداث و تکمیل آزمایشگاه کنترل کیفیت هوا به شهرداری تهران کمک ‌کرده و به مدت چهار سال کارشناسان این موسسه به فعالیت های آزمایشگاه مربوط کمک می کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران از حضور معاون برنامه ریزی استانداری تهران در شورای شهر و ارائه گزارشی در خصوص جمعیت شهر تهران و راهکارهای چابک سازی خبر داد و گفت: واقعیت این است که روز به روز به جمعیت تهران و حریم آن اضافه می‌شود و در این جلسه پیشنهاد شد که قوانین و مقرراتی اتخاذ شود که موضوع جمعیت و مهاجرت پذیری تهران کنترل شود.

تقی پور با بیان اینکه در دهه ۶۰ و ۷۰ محدودیت‌هایی در خصوص سکونت در شهر تهران از جمله شماره گذاری خودرو و اجاره اماکن وجود داشت، اظهار داشت: متاسفانه این روزها هیچ قید و بندی برای سکونت در تهران وجود ندارد و اگر بخواهیم آمایش سرزمینی مناسبی داشته باشیم حتما باید مقرراتی در بحث مهاجرت پذیری و توزیع عادلانه جمعیت در استان‌ها اتخاذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای پایداری جمعیت در کشور و اینکه هر روز شاهد تزلزل جمعیت در برخی از شهرها نباشیم باید مقرراتی اتخاذ شود ابراز امیدواری کرد تا با همکاری استانداری و مدیریت شهری این مسئله حل شود و دریافت مجوز سکونت حداقل نه تنها برای تهران بلکه برای همه شهرها به سرانجام برسد و آمایش جمعیتی دارای چارچوب شود.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین از بررسی طرح الزام شهرداری به ایجاد تراس سبز در طبقه همکف بر پهنه های تجاری و مختلط مسکونی تجاری خبر داد وگفت: برخی از ساختمان‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که طبقه همکف زیربنای بیشتری دارد و پشت بام این طبقه به عنوان حیاط طبقات دیگر استفاده می‌شود که بر همین اساس مقرر شد این پشت بام‌ها تراس سبز شده و مالکان در آن درخت بکارند.

عضو شورای شهر تهران همچنین در مورد سرانجام طرح صیانت از باغات با بیان اینکه شناسنامه دار کردن باغات بیش از ۲۰۰۰ متر و ارائه مشوق به مالکان برای نگهداری از باغات در این لایحه پیش بینی شده است اظهار کرد: با این حال لایحه را به کمیسیون‌های مختلف فرستادیم تا نظرات، پیشنهادات و اصلاحات را اعلام کنند.

تقی پور در ادامه از تصمیم گیری در خصوص تعطیلی سه جلسه آتی شورای شهر تهران در آستانه انتخابات شوراها خبر داد و گفت: به گفته رئیس شورای شهر تهران تعطیلی شوراها در تمامی ادوار در هفته منتهی به انتخابات مرسوم بوده است و چون این هفته زمان تبلیغات است برای جلوگیری از ایجاد شائبه تبلیغاتی مبنی بر اینکه اعضای فعلی از تریبون شورا برای کارهای تبلیغاتی استفاده کردند اعضا به تعطیلی این سه جلسه رای مثبت دادند.

وی در مورد سرانجام تایید صلاحیت برخی از اعضای رد صلاحیت شده نیز گفت:‌ خبر دقیقی در این زمینه ندارم اما بر اساس شنیده‌ها تایید صلاحیت عده‌ای اعلام شده است و مشکلشان حل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا