ورزشی

واکنش انوشیروانی به انتقادات چه بود؟

به گزارش شورا‌آنلاین،  سجاد انوشیروانی درباره عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات قهرمانی آسیا، بیان کرد: هدفی که ما بعد از المپیک داشتیم جوانگرایی و اضافه کردن نفرات جدید به بدنه تیم ملی بود و نگاه‌مان به آینده است تا این نفرات بتوانند چندین سال نیاز تیم ملی بزرگسالان را رفع کنند. به دلیل مشکلاتی که قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا پیش آمد تاکتیک ما دچار تغییرات شد.

او ادامه داد: ما در نظر داشتیم دو تیم کاملا متفاوت را به قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کنیم و حتی این را در لیست اولیه اعمال کردیم اما برخی مشکلات باعث شد از تاکتیک خود دور شویم و نفراتی که لازم بود را جابجا کردیم. هدف این بود که بتوانیم با قدرت عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاوریم که خدا را شکر به آن دست پیدا کردیم. می‌توانستیم از لحاظ نفری و مدالی متفاوت و بهتر باشیم اما با توجه به مشکلات، مجبور به تغییر تاکتیک شدیم که خدا را شکر جواب داد. از ملی پوشان و دوستانم در کادرفنی تشکر می‌کنم که در مسابقه سنگ تمام گذاشتند. ما با تقسیم کاری که داشتیم بی‌نقص‌ترین کوچینگ را انجام دادیم.

تعداد مدال های طلا می توانست بیشتر شود

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که رنگ مدال ملی‌پوشان مطابق انتظار بود یا می‌توانست بهتر از این هم شود، گفت: در دسته ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم می‌توانستیم مدال طلا کسب کنیم و من معتقدم تعداد مدال طلای ما می‌توانست بیشتر شود اما وزنه‌هایی که برای ملی‌پوشان گرفتیم تا در رقابت باشند روی خوش به آنها نشان ندادند. با این حال با توجه به مشکلاتی که قبل از اعزام داشتیم به نظرم تیم ما بهترین نتیجه را گرفت.

در فوق سنگین دچار مشکل هستیم اما باید به ما زمان بدهند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به انتقاداتی که نسبت به نگرفتن مدال مجموع در فوق سنگین می شود، تصریح کرد: باید قبول کنیم در پشتوانه سازی فوق سنگین دچار مشکل هستیم. واقعا کمیت و کیفیت وزنه‌برداران در داخل کشور پایین آمده است. ما تا جایی که شرایط اجازه می‌داد نفرات را محک زدیم و در نهایت به این دو وزنه‌بردار رسیدیم که آنها نیز نهایت تلاششان را انجام دادند. مسابقات قهرمانی آسیا اولین میدان آنها بود.

او افزود: البته اینطور نیست که ما فوق سنگین را از دست داده‌ایم بلکه برنامه‌ریزی داریم تا آن را دوباره احیا کنیم و مدعی باشیم اما خب واقعیت این است که در فوق سنگین دچار مشکل شویم. شاید در آینده بیشتر هم شود با این حال برنامه‌ریزی داریم تا بتوانیم آن را دوباره احیا کنیم. نظراتی هم که دوستان می‌دهند بجا است اما باید صبر و زمان هم به ما بدهند تا برای میدان مهمی چون المپیک ۲۰۲۰ از نفرات جوان بتوانیم بهتر استفاده کنیم و صلابت فوق سنگین را دوباره به خودمان باز گردانیم.

موقع رفتن، دوستان در هیات مشهد کم لطفی کردند

انوشیروانی در مورد اینکه ملی پوشان با شرایط نه چندان خوب و با مینی‌بوس بخشی از مسیر را طی کردند و راهی مسابقات قهرمانی آسیا شدند، بیان کرد: ما قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا مشکلاتی را داشتیم مانند مصدومیت‌هایی که برایم حسن بهرام‌زاده و علیرضا سلیمانی پیش آمد. سهراب مرادی به اردو نیامد و واقعا دستمان خالی شد. دو نفر از ملی‌پوشان نیز در آستانه مسابقات آسیب دیدند و تلاطمی از مشکلات را داشتیم. تردد زمینی نیز دغدغه بزرگی برای ما بود. در موقع اعزام به مسابقات هماهنگی‌هایی شده بود اما یک مقدار دوستان مان در هیات مشهد کم لطفی کردند. خدا را شکر که به خیر گذشت. زمان برگشت به تهران همه چیز هماهنگ شده و خوب بود و مشکلی نداشتیم.

برخی از افراد که صلاحیت صحبت در مورد وزنه برداری را ندارند، اظهار نظر می کنند

او در مورد انتقادی که برخی ها  نسبت به نتیجه مدالی تیم ملی دارند و عنوان می‌کنند نتیجه تیمی چندان اهمیتی ندارد، تصریح کرد: ما فقط صحبت و نقد افرادی را قبول می کنیم که دارای کارنامه هستند. متاسفانه برخی از افراد که اصلا صلاحیت صحبت در مورد وزنه برداری را ندارند، به عنوان کارشناس اظهار نظر می کنند. ما قدم اول را محکم برداشتیم و برنامه ما جامع است. اگر حمایت شود می‌خواهیم که وزنه برداری از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته باشد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: هیچ مربی ریسک نمی‌کند که با چنین تیمی برای کسب عنوان قهرمانی به مسابقات برود. تعداد مدال‌های ما در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کمتر از امسال بود و حتی تعداد مدال‌ طلای کمتری هم گرفتیم. این نشان می‌دهد که روند رو به جلویی داریم. از طرفی در سال‌های قبل از نفرات اصلی خود استفاده می‌کردیم اما امسال کمتر شده بود. برخی از این نفراتی که امسال به مسابقات قهرمانی آسیا رفتند برای نخستین بار بود که پای خود را از ایران بیرون می‌گذاشتند و در یک مسابقه مانند قهرمانی آسیا شرکت می‌کردند. استرس این موضوع ۳۰ درصد بر روی کار آنها تاثیر دارد اما خدا را شکر که ملی‌پوشان توانستند به خوبی آن را پشت سر بگذارند.

انوشیروانی گفت: از طرفی ما هر سال تقریبا همین نتایج را می‌گرفتیم و اینطور نبوده که در ۲۰ سال گذشته همه ملی‌پوشان موفق به کسب مدال شده باشند از این رو فکر می‌کنم کسانی که می‌خواهند انتقاد کنند باید منصف باشند.

اگر می خواهیم در آمریکا درخشش داشته باشیم باید حمایت شویم

نایب قهرمان المپیک لندن در پاسخ به این پرسش که چند نفر از این وزنه‌برداران می‌توانند تا مسابقات قهرمانی جهان به سطح مدال آوری یا کسب جایگاه خوب در جهان برسند، تاکید کرد: بعضی از این نفراتی که داریم یک مقدار با رکوردهای جهانی فاصله دارند اما این دلیل بر ناامیدی نیست و دلسرد نمی‌شویم. روند ما رو به جلو است و می‌خواهیم تیمی یکدست و تلفیقی از باتجربه‌ها و جوانها را به مسابقات اعزام کنیم اما نیاز داریم که بعد از بازیهای کشورهای اسلامی شرایط ویژه‌ای برای ما مهیا شود. مشکلات مالی واقعا اذیت می‌کند و حتی قبل از مسابقات بر روی کیفیت کار ما تاثیر داشت.

او ادامه داد: فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند و باید از علی مرادی تشکر کرد که در چنین شرایطی پای کار ایستاد اما باید یک مقدار توجه به وزنه‌برداری بیشتر شود. در بحث مکمل، پزشکی، جابجایی اردوها، حق و حقوق اعضای تیم ملی، کیفیت کار باید بالا رود و نیاز است تدابیری اندیشیده شود، اگر می‌خواهیم در مسابقات جهانی آمریکا و پس از آن بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ درخشش داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا