شورای شهر

نباید شهرداری را به فروش تراکم تشویق کرد

به گزارش شورا‌آنلاین، مجید فراهانی در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت‌:جهت گیری همه ما باید به این سمت باشد که شهرفروشی کمتر اتفاق بیفتد و نباید شهرداری را به سمت درآمدهای غیرپایدار شهری که همان فروش تراکم است، تشویق کنیم.

وی افزود: وقتی عدد فروش تراکم افزایش بیابد در حقیقت به شهرداری فشار وارد می شود که از طریق فروش تراکم این درآمد محقق شود.

فراهانی خاطرنشان کرد:اگر مبلغ تراکم در حد طرح تفضیلی و مجاز افزایش پیدا کند به شهرداری فشار وارد نمی شود؛ اما اگر مبلغ تراکم افزایش بیابد و رشد ساخت و ساز اتفاق نیفتد تقاضا برای رشد تراکم وجود نداشته باشد، برای اینکه شهرداری این درآمد را محقق کند مجبور خواهد بود تراکم بیشتری به فروش برساند.

وی افزود:نباید به شهرداری فشار وارد شود که درآمد خود را از طریق تراکم محقق شود. بحث کاهش فروش شهر و فروش تراکم از اصلی ترین شعارهای ما بوده که باید تحقق بیابد.

فراهانی گفت:ما باید به سمتی پیش برویم که این درآمدها کم شود و درآمد پایدار شهری ایجاد شود.با هر پیشنهادی که در راستای کاهش تراکم باشد دفاع میکنم و با هر پیشنهادی که در راستای افزایش تراکم باشد مخالفت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا