سیاسی

دستور ویژه رییس‌جمهور برای تامین تجهیزات توانبخشی سالمندان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (پنجشنبه) پس از عیادت از سالمندان آسایشگاه حضرت مریم ضمن ارزشمند توصیف کردن خدمت و رسیدگی به سالمندان، اظهار داشت: برای ما کار همه کسانی که خادم ملت هستند و به مردم و به ویژه سالمندان که نیاز بیشتری به حمایت دارند کمک می کنند، محترم و ارزشمند می باشند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ما همه اهل ایران و معتقد به خداوند و روز رستاخیز هستیم ، بر تلاش و خدمت به همه هموطنان سالمند از هر کیش و مذهبی تاکید کرد.

روحانی مشترکات اسلام و مسیحیت در باور به اینکه میلاد، حضور و بازگشت حضرت عیسی مسیح(ع) منشا رحمت برای جهانیان است را خاطرنشان ساخت و با اشاره به جایگاه حضرت عیسی (ع)به عنوان پیامبری اولوالعزم در قران مجید ، گفت: در قران مجید یک سوره بنام مریم مقدس(س) است بانوی قدیسه ای که از زنان برتر تاریخ بشریت می باشد ، کسی که یکپارچه نور و معنویت بود و باید الگوی انسانها برای همه بشریت باشد.

رییس جمهوری سپس در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : خیلی علاقه مند بودم که در ابتدای سال جاری میلادی در جمع سالمندان مسیحی کشورمان باشم همانند نوروز امسال که در جمع دیگر سالمندان کشور حضور یافتم و خوشحالم که امروز موفق شدم در آسایشگاهی که بنام مریم مقدس امگذاری شده است حضور پیدا کنم.

دکتر روحانی افزود: مردم عزیز ایران می دانند که از دیدگاه مذهبی به سالمندان فارغ از اینکه چه مرام و مذهبی دارند باید احترام گذاشت و احترام به سالمند مرز جغرافیایی و دینی نمی شناسد بلکه باید در مسایل انسانی همه سهیم و شریک باشیم. ما ملت ایرانیم و باید در مساله تعاون و کمک به یکدیگر در کنار هم باشیم.

رییس جمهوری با تبریک آغاز سال نو میلادی به همه مسیحیان جهان و هموطنان مسیحی کشور ، گفت: برخی به اشتباه فکر می کنند آغاز سال نو میلادی مساله ای مرتبط با غرب است و رنگ و بوی دینی ندارد اما هر سه تاریخ مهم دنیا یعنی تاریخ میلادی ، هجری شمسی و هجری قمری مذهبی و دینی هستند.

روحانی با تاکید بر اینکه همه ملت ایران باید برای آبادانی و عزت وعظمت کشور تلاش کنند اظهار داشت: همه ایرانی ها از هر دین و مذهب در این هدف مشترک هستند.

رییس جمهوری همچنین گفت : به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دستور داده ام تا نیمه سال ۱۳۹۴ برنامه ریزی دقیقی انجام دهند که تجهیزات مورد نیاز همه کسانی که محتاج توانبخشی هستند را در اختیارشان قرار دهد تا هیچ سالمندی در کشور ما نیازمند این تجهیزات نباشد.

در این مراسم که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هاشمی رییس سازمان بهزیستی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور حضور داشتند، رییس جمهور از بخش های مختلف مرکز نگهداری از سالمندان حضرت مریم بازدید و از نحوه رسیدگی و نیز حفظ ساختمان ابراز رضایت کرد.

پیش از سخنان رییس جمهوری خانم «نورا ایشویی» مسول آسایشگاه حضرت مریم ضمن تشکر از حضور دکتر روحانی در این مرکز و عیادت از سالمندان مستقر در آن ، گفت : ما هموطنان مسیحی از اینکه در ابتدای سال جدید میلادی میزبان رییس جمهوری کشورمان هستیم خرسندیم و امیدواریم سال جدید برای همه ایرانیان سالی سرشار از برکت ، صلح و آرامش باشد.

وی با ارایه گزارشی درباره نحوه شروع به کار ، وضعیت موجود و تعداد سالمندان بستری اظهار داشت: آسایشگاه حضرت مریم جزو مراکز نمونه و درجه یک بهزیستی است و همواره مورد توجه وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و نیز سازمان بهزیستی کشور قرار داشته است.

لازم به ذکر است در این مراسم و در حضور رییس جمهوری ضمن قرائت دعای روزانه، دو سرود روحانی به مناسبت روز تولد حضرت عیسی مسیح(ع)خوانده شد.

 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا