سیاسی

آمریکا همواره به دنبال فشار آوردن بر کشورهای مستقل است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه در دیدار با چائو تائی بوک رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی با اشاره به روابط خوب ایران و کره شمالی، گفت: ما همواره به دنبال پایدار ماندن روابط با کره شمالی بودیم و از طرف دیگر از اینکه هیأت کره شمالی در کنفرانس حمایت از مردم فلسطین شرکت می‌کند، تشکر می‌کنم، قطعا مسئله فلسطین یک موضوع بسیار مهم است و شرکت شما در این کنفرانس ارزشمند است.

وی با تقدیر از کمک‌های کره شمالی به ایران در دوره جنگ تحمیلی، ادامه داد: آمریکایی‌ها همواره به دنبال فشار آوردن بر کشورهای مستقل هستند و آن‌ها نمی‌خواهند که آرامش در مناطق مختلف ایجاد شود، از این رو رویکرد جمهوری اسلامی ایجاد آرامش در منطقه خاورمیانه و منطقه شبه جزیره کره است و ما در این عرصه با اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده مخالف هستیم.

رئیس قوه مقننه بر لزوم گسترش و تقویت همکاری‌های پارلمانی میان ایران و کره شمالی تأکید کرد و گفت: روابط اقتصادی دو کشور در جایگاه مناسبی قرار ندارد و باید برای تقویت آن راه کارهای مناسبی اندیشید.

وی گفت: در شرایط کنونی منطقه به ویژه کشورهایی مانند سوریه و عراق به علت دخالت‌ها و فشارهای آمریکا آسیب دیده و در این کشورها، جریان‌های تروریستی را گسترش داده و این مشکلی برای منطقه است.

در این دیدار چائو تائی بوک رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی با اشاره به روابط دیرینه و گسترده ایران و کره شمالی، گفت: همچنین ایران نقش گسترده‌ای در حمایت از اهداف مردم فلسطین، جنبش عدم تعهد و سوریه و کشورهای در حال توسعه دارد و قطعا کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین موفق خواهد بود.

وی گفت: دولت ایران در حوزه اقتصادی و تقویت قدرت دفاعی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

تائی بوک با اشاره به سیاست‌های ایالات متحده در عرصه بین الملل، افزود: آمریکایی‌ها همواره کشورهای مستقل را تحت فشار و تحریم قرار می‌دهند و قطعا برای خنثی کردن این اقدامات، گسترش روابط بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: متأسفانه آمریکا همیشه در امور داخلی کشورها دخالت می‌کند و این رویکرد هنوز نیز ادامه دارد، از این رو ایالات متحده همواره کشور کره شمالی را تهدید نظامی می‌کند، چون کره شمالی یک کشور ضدآمریکایی است.

رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی بر لزوم گسترش روابط دو کشور ایران و کره شمالی به ویژه در حوزه پارلمانی تأکید کرد و گفت: کره شمالی خواهان گسترش روابط با ایران است.

وی تصریح کرد: کره شمالی همواره به دنبال وحدت میان دو کشور کره شمالی و کره جنوبی بوده، اما حضور آمریکایی‌ها در شبه جزیره کره مانع از تحقق این مسئله می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا