اجتماعی و فرهنگی

تسهیلات سازمان ثبت احوال برای تغییر نام به محمد و روح‌الله

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن کرمی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: علاقه مردم برای استفاده از نام مبارک محمد (ص) و روح الله موجب شد که سازمان ثبت احوال برای چندمین بار جهت اجابت این خواست مردمی تسهیلاتی را فراهم کند.

وی ضمن تقبیح اقدامات موهن برخی دولتمردان غرب علیه اعتقادات الهی افزود: بعد از عمل موهن یک نشریه غربی به ساحت مقدس خاتم انبیاء (ص)، مسلمانان اعتقاد، علاقه و ارادت خود به پیامبر مکرم اسلام (ص) را بیش از پیش اظهار می‌نمایند که در همین راستا درخواست‌های زیادی برای تغییر نام به اسم مبارک محمد (ص) واصل شده است که سازمان ثبت احوال در همین رابطه دستور العمل تغییر نام به اسم مقدس محمد (ص) را صادر و به مدیران کل استانها تفویض اختیار کرده است، لذا این تغییر نام در کمترین زمان و با حداقل تشریفات اداری به انجام خواهد رسید.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور همچنین افزود: با توجه به اظهار تمایل والدین زیادی برای تغییر نام کودکانشان به اسم والای محمد، ولی یا قیم افراد زیر ۱۵ سال نیز می توانند در دهه مبارک فجر با ارائه درخواست به ادارات ثبت احوال نسبت به تغییر نام کودک خود به محمد اقدام و از این تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

کرمی همچنین ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به تاثیر و جایگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در بین مردم ایران اشاره کرد و افزود: در سالهای ۵۷ که مصادف با بازگشت امام خمینی به ایران بود و سال ۶۸ که ارتحال این شخصیت الهی بود نام روح الله در صدر انتخاب نام ها قرار گرفت.

وی افزود: تغییر نام به روح الله مشمول تسهیلات تغییر نام در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی می باشد و والدین که در دهه فجر نام روح الله را برای کودکان خود انتخاب نمایند از خدمات ویژه این سازمان برخوردار خواهند بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا