اجتماعی و فرهنگی

مدارس کدام شهرها امروز تعطیل هستند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین طی هفته‌های گذشته، بارش برف، برودت هوا، یخبندان، بارش باران شدید و جاری شدن سیل موجب شد که برخی مدارس کشور تعطیل شوند.

امروز هم به دلیل بارش شدید برف و برودت هوا، تعدادی از مدارس برخی استان‌های کشور تعطیل هستند.

*خراسان شمالی

به دلیل بارش برف، برودت هوا، لغزندگی سطح معابر عمومی و جاده‌ها نحوه شروع فعالیت و تعطیلی مدارس شهرستان‌های استان در روز یکشنبه مورخ اول اسفندماه ۹۵ به شرح ذیل اعلام می‌شود.

۱-شهرستان فاروج: تمام مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی، استثنایی، متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها درنوبت صبح و عصر سطح شهرستان تعطیل هستند.

۲-شهرستان اسفراین: مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و استثنایی در نوبت صبح و عصرسطح شهرستان تعطیل است.

۳-بخش بام و صفی آباد: مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و استثنایی در نوبت صبح در سطح منطقه تعطیل است و مدارس متوسطه اول و دوم با یک ساعت تأخیر شروع به کار خواهند کرد.

* کردستان

به دلیل لغزندگی معابر، برودت شدید هوا و حجم وسیع برف در معابر عمومی و مسدود بودن برخی از مسیرهای روستایی، بنا به تصمیم و پیشنهاد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش امروز یکشنبه یکم اسفند ۹۵، تمام مقاطع تحصیلی و مدارس شهرستان‌های سقز، بانه و منطقه زیوبه در سطح شهر و روستا و در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین آغاز به‌کار تمام مدارس سطح شهر و متوسطه اول و دوم روستایی مریوان ساعت ۹ صبح بوده و مدارس ابتدایی روستایی مریوان نیز در نوبت صبح تعطیل است.

* گیلان

به دلیل بارش شدید برف، برودت هوا، یخبندان و مشکل تردد همه مقاطع تحصیلی مدارس شهرهای آستانه اشرفیه، اطاقور، دیلمان، رحمت آباد و بلوکات، لشت‌نشا، کوچصفهان،سنگر،خمام، خشکبیجار، ناحیه ۱ و ۲ رشت، رودبنه، سیاهکل، عمارلو، شفت و لاهیجان امروز یکشنبه اول اسفندماه در شیفت صبح و عصر تعطیل است.

همچنین مدارس ابتدایی شهرهای رودسر، کلاچای، رحیم آباد، لنگرود، کومله، رستم آباد، چابکسر، املش، فومن و تولمات در شیفت صبح و عصر تعطیل هستند.

بر اساس این اطلاعیه، فعالیت آموزشی در دیگر مقاطع آموزش و پرورش استان گیلان صبح امروز با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود.
لازم به ذکر است همه عوامل اجرایی مدارس موظفند در مناطق تعطیل اعلام شده، حضور داشته و با همیاری انجمن اولیا و مربیان نسبت به برف روبی سقف مدارس و حیاط و رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

* اردبیل

روز یکشنبه اول اسفند ماه سری قبل از ظهر در اردبیل، ارشق، خلخال، سرعین، نمین و نیر پیش‌دبستانی و ابتدایی و در هیر پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در مشکین شهر، لاهرود و کوثر پیش‌دبستانی به علت برودت هوا، یخبندان و مشکل تردد تعطیل است.

ضمناً مدارس در روستاهای اردبیل و روستاهای نمین تمام مقاطع تحصیلی تعطیل و مدارس در روستاهای کوثر ابتدایی تعطیل است و در ارشق و خلخال متوسطه دوره اول و دوم ساعت ۹ صبح شروع و در مشکین شهر و لاهرود سایر مقاطع تحصیلی ساعت ۹ صبح شروع به کار خواهند کرد.

* آذربایجان شرقی

مدارس مقطع پیش دبستانی مناطق شهری و روستایی شهرستان کلیبر در شیفت صبح امروز یکشنبه تعطیل است.

تمام مدارس بخش سراجوی شهرستان مراغه نیز امروز تعطیل است.

* کرمان

تمامی دوره‌های تحصیلی شهرستان بردسیر به دلیل آبگرفتگی معابر و تبدیل آنها به ستاد اسکان موقت تعطیل است.

تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس بخش نگین کویر شهرستان فهرج هم به دلیل خطر سیل و تبدیل مدارس به ستاد اسکان تعطیل است.

* خراسان رضوی 

تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح سرخس بخش مرزداران، درگز بخش‌های میان‌کوه و زنگلانلو، جلگه رخ، نیشابور، فیروزه، ششتمد، سرولایت، رضویه، گلبهار، میان جلگه، احمدآباد، کدکن، کلات، قوچان،‌ طرقبه و شاندیز، زبرخان، چناران، صالح آباد و فریمان
مدارس نواحی هفتگانه مشهد و مقاطع ابتدایی و متوسطه اول سرخس، زاوه، تبادکان، تربت جام، تایباد، باخرز در نوبت صبح
مدارس مقطع ابتدایی نوبت صبح تربت حیدریه
مدارس متوسطه دوم بخش روستایی تبادکان
مدارس ابتدایی نوبت صبح و عصر رشتخوار
مدارس مقطع ابتدایی نوبت صبح‌ خواف و تمام مقاطع تحصیلی بخش سلامی و دهستان بستان و برآباد خواف
مقاطع ابتدایی و متوسطه اول درونگر منطقه نوخندان
تمام مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی مناطق فوق

* زنجان

مدارس مقطع ابتدایی ناحیه یک و دو زنجان، ایجرود، سجاس‌رود و بخش مرکزی خدابنده شیفت صبح امروز یکشنبه تعطیل است.

* خوزستان

البته در استان خوزستان به دلیل گرد و خاک شدید، تمام مدارس اهواز در نوبت صبح امروز یکشنبه تعطیل است.

مدارس و مراکز آموزش عالی اندیمشک، دزفول، رامشیر، سوسنگرد، ماهشهر، امیدیه و هندیجان، شادگان، شوشتر، خرمشهر، گتوند در نوبت صبح امروز یکشنبه تعطیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا