شورای شهر

ورود شورای عالی استان ها به پرونده ساختمان های ناایمن/ پیشنهاد پلمب برخی واحدها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی چمران گفت: علاوه بر شهر تهران، در بسیاری از شهرها و کلانشهرهای کشور با معضل ساختمان های نا ایمن مواجه هستیم.

وی افزود: نا ایمن بودن ساختمان، تهدیدی برای شهروندان به شمار می آیند و نهادهای نظارتی نباید به سادگی از تخلفات مالکان این ساختمان ها بگذرند.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شورای عالی استان ها در رابطه با پلمب برخی از واحدهای تجاری و اداری نا ایمن در شهرها اظهارکرد: شورای عالی استان ها در این رابطه پیشنهاداتی را ارائه خواهد کرد اما در این راستا سایر دستگاه ها نیز باید در کنار شهرداری ها باشند.

چمران در رابطه با حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشان ها در این حادثه تصریح کرد: در حادثه پلاسکو به دلیل صورت نگرفتن برخی اقداماتی ایمنی شاهد آتش سوزی در ساختمان و پس از آن ریزش بنا بودیم و اگر از قبل نسبت به ایمن سازی این بنا اقدام شده بود امروز با این فاجعه رو به رو نبودیم.

وی مدیریت یکپارچه شهری را یک الزام در راستای جلوگیری از فعالیت ساختمان های نا ایمن تجاری دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که سیاست های مرتبط با مدیریت یکپارچه شهری اجرایی شود، می توانیم با همکاری تمام نهادهای مسئول، برای تصمیم گیری در رابطه با ساختمان های نا ایمن شهر موفق تر عمل کنیم. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا