ورزشی

برانکو: بازی با سپاهان به اندازه دربی مهم است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از دیدار با سپاهان اظهار داشت: عذرخواهی می‌کنم چون دیر رسیدیم.امیدوارم ما را ببخشید. برای سومین دربی پیاپی می‌آییم و خودتان می‌دانید که این بازی به اندازه دربی و بازی با استقلال مهم است. هر دو تیم با شکست وارد دربی فردا می‌شوند و هر دو تیم به دنبال ترمیم هستیم.

وی ادامه داد: جلوی استقلال دومین شکست فصل‌مان بود و برایمان سخت بود. چون این بازی اهمیت ویژه‌ای برای همه ما دارد و طبیعی است بچه‌ها ناراحت و غمگین هستند اما به همین ترتیب خیلی سریع به وضعیت فعلی برگشتند و با برد بازی فردا همه چیز فراموش می‌شود.همه بازیکنان سالم هستند و همه برای این رقابت آماده به جز کمال که محروم است.

برانکو تصریح کرد: ما بازی قبل را از دست دادیم اما این مانع برای بازی با سپاهان نخواهد بود. سپاهان بازیکنان جدید آورده است. جباروف، حسن‌زاده و بازیکنان کناری آنها در خط حمله خطرناک هستند. اسامی دیگر بازیکنان‌شان را دیگر نمی‌آورم. می‌دانم چه بازی سختی در انتظارمان است. یک رقابت سنتی بین ما و حریفمان است. انتظار داریم هواداران همچنان از ما حمایت کنند. یک بار دیگر از آنها تشکر می‌کنم و به این هواداران تبریک می‌گویم و به خاطر تشویق‌ها و حمایت‌هایشان از ما و ورزشکارانمان آنها یک بار دیگر نشان دادند که چقدر به باشگاه‌شان علاقه دارند.

وی در مورد وضعیت محمد انصاری گفت: انصاری با ما تمرین می‌کند و انتظار و اعتقاد داریم که فردا آماده خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه چرا نام سیدجلال حسینی را در بین محرومان پرسپولیس اعلام نکرده،‌ گفت: برای سیدجلال اعتراضی به فدراسیون فوتبال نوشته و منتظریم ببینیم چه می‌شود.

در ادامه خبرنگاری پرسید که دیشب بارسلونا با ۴ گل شکست خورد و یکی از بازکینان این تیم در دقیقه ۶۵ کارت گرفت و قرار است به خاطر آن کامیابی‌نیا را محروم کنند! که البته برانکو این موضوع را بدون پاسخ گذاشت و خبرنگار فوق پرسید پرسپولیس بعد از هفته هشتم هیچ وقت ترکیب اصلی‌اش را نداشته و همین موضوع انتقاداتی را در پی داشته گفت: انتقادات عادی‌ترین مسئله است و چیز عجیبی نیست مخصوصا وقتی بازی را می‌بازید آن موقع بیشتر به چشم می‌آید. بعد از بازی دربی داغ داغ بودم و نمی‌توانم از بازیکنانم ایراد بگیرم. فوتبال همین است و همه هم می‌دانند. الان یکسری آمار و ارقام از بازی دربی می‌دهم. ۷۲ درصد مالکیت توپ داشتیم ۸۰ درصد دقت پاس‌مان سالم بود و آنها ۶۰ درصد روی دقت پاس‌ داشتند. آنها ۵ شوت زدند  که ۳ تا در چارچوب بود و هر سه گل شد.ما ۱۶ شوت زدیم و بیش از ۵۷۰ پاس دادیم و آنها ۲۵۰ پاس داشتند و ما ۲۹۰ بار در یک سوم آنها نفوذ کردیم و آنها ۶۰ بار. همین برتری ما را نشان می‌دهد و برتری بازی‌مان را. اما اینها برای برد کافی نیست. ما بازی خوبی مثل بازی با ذوب‌آهن انجام دادیم که آنجا هم باختیم اما هنوز صدر جدول هستیم و تمام تلاش‌هایی که شده همه را بازیکنان انجام دادند و مستحق صدر جدول هستند.

وی گفت: مقابل تراکتور عالی بودیم اما الان باختیم و طبیعی است انتقاد می‌شود اما اینکه بازیکن چطور بازی می‌کند مسئله دیگری است. من هر روز سر تمرین هستم و بهتر از همه حالات و وضعیت بازیکنان را می‌بینم اما این حضور هر روزانه دلیل عدم اشتباه من نیست و من هم می‌توانم اشتباه کنم.از سوی دیگر در طول لیگ کارت زرد و قرمز و مصدومیت وجود دارد. مثل ۲ مصدومیت شدید بیرانوند و عالیشاه در نیم‌فصل اول. باید پس طور دیگری ترکیب را چید و شما خبرنگاران،‌ مربیان و دیگر بازیکنان قدیمی حق دارید که انتقاد کنید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه ظاهرا انتقادها از پرسپولیس به خاطر شکست در دربی مغرضانه است، گفت: بله مخصوصا اینکه ما هنوز صدر جدول هستیم. ۱۰ امتیاز بیشتر از استقلال داریم ۶ امتیاز هم از تراکتورسازی بیشتر داریم.

برانکو در مورد اینکه بارسا بیشتر از ۴ گل خورد، گفت: در همه جا و برای هر کسی این اتفاق می‌افتد.به همین خاطر است که فوتبال زیباست. ما در دربی همان طور که گفتم برتر بودیم اما باختیم. در تمام فاکتورهای بازی بهتر بودیم. به همین دلیل است که فوتبال جالب است و نتایجش نامعلوم.به همین خاطر است که بازیکنان حق ندارند مقابل هیچ تیمی شل بیایند. بارسا دیشب باخت و درس عبرتی خواهد گرفت. پاریسن ژرمن تیم عالی است. استقلال هم یک تیم عالی است. آنها سوم جدول هستند و بازیکنان خوبی هم دارند.

وی در مورد اینکه استقلال بهتر از پرسپولیس حریف را در دربی آنالیر کزده بوده و نقاط ضعفش مشخص بود، گفت:  ضعف همیشه خواهد بود. به خصوص وقتی بازی را ببازی. نظر شما این است که من باید انصاری را در آن بازی بیرون می‌کشیدم؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه بهتر بود احمدزاده را تعویض می‌کردی،‌گفت:‌پس چطور این بازیکن مقابل تراکتورسازی آنقدر خوب بود. 

برانکو در مورد اینکه در آن مسابقه ایرانپوریان بازیکن تراکتور مصدوم بود، که احمدزاده خوب بازی کرد، گفت: در آن مسابقه ابراهیمی بود. ادینیو هم تا حدودی آن سمت بازی می‌کرد.همه اینها بازیکنان خوبی بودند و به خاطر ایرانپوریان نبود. 

وی در مورد اینکه شاید استقلال بهتر از تراکتورسازی پرسپولیس را آنالیز کرد، گفت: بله آنها عقب کشیدند و می‌دانستیم که عقب می‌کشند. دیدگاه و فلسفه خودم را همیشه گفتم. پرسپولیس در کنار گرفتن امتیاز سعی می‌کند هوادارانش را با بازی زیبا و تهاجمی شاد کند. نتیجه‌ اش این است که در هر بازی ۶۰-۷۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند. نتیجه‌اش این است که ما در صدر جدول هستیم. نتیجه‌اش این است که ما ۷-۸ ملی‌پوش داریم. یک بازی را هم باخته‌ایم. بله باخته‌ایم اما احتمالا آخرین باخت ما هم نباشد. ممکن است باز هم بازنده شویم. گفتم لیگ ایران خیلی متعادل است. ذوب‌آهن به صبا باخت. سپاهان مقابل ماشین‌سازی بازنده شد. با این حال همه در جریان هستید. اگر مهدی طارمی وقتی یک بر صفر بر حریف پیش بودیم ضربه دومش را گل می‌کرد داستان فرق می‌کرد. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: به ذوب‌آهن باختیم. در حالی که آنها فقط ۳ ضربه به سمت دروازه ما زدند و یک ضربه سر یک ضربه ایستگاهی و یک شوت ۲۵ متری که گل شد. فوتبال به خاطر همین مسائل جالب است. 

برانکو در مورد اینکه برخی بازیکنان در دربی اشتباهات زیادی داشتند، گفت:‌اگر من به جای بازیکن ربات داشتم بازنده نمی‌شدیم. آنها انسان هستند. دربی هیجان دارد احساسات است و انسان ممکن است اشتباه کند. این اشتباهات در دربی درصدش بالاتر می‌رود. دربی احساسات است. همیشه یک نفر مقصر است.راحت‌تر این است که با انگشت اشاره یک بازیکن را مقصر بدانیم. نمی‌خواهم توجیه کنم. طبیعی است یکسری اشتباهات را باید برطرف کنیم. اگر ربات بودیم همه بازی‌ها صفر صفر می‌شد و کسی هم اشتباه نمی‌کرد.

وی در مورد سطح آمادگی ربیع‌خواه و اینکه این بازیکن مظلوم واقع شده است، گفت: بله موافقم. او مظلوم واقع شد. اوایل خیلی از این بازیکن انتقاد کردند. در حالی که تمام بازی‌ها بدون اشتباه بود اما الان صحیح و سلامت است و موقعیت خوبی در تمرینات دارد. در بهبود خودش بسیار تلاش کرد و سخت‌کوش بود و احتمالا فردا بازی می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه بازیکنان اوکراینی به خاطر مسائل فنی از پرسپولیس جدا شدند یا غیر فنی، گفت: این توافق بین باشگاه و آنها بود. درباره این موضوع خیلی صحبت شده اما داستان دو طرف دارد و یک طرف بازیکنان و طرف دیگر باشگاه هستند.در آخرین تصمیم شاید هنوز توافقی نشده بود که آنها جدا شوند. 

برانکو در مورد اینکه آیا نظر او را پرسیدند یا خیر، گفت: بله نظرم را پرسیدند. 

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر آنها خوب بودند چرا جدا شدند و اگر ضعیف بودند چرا جذب شدند، گفت: این چیز عجیبی نیست. در واقع هم منافع باشگاه مطرح است و هم منافع بازیکنان آن هم می‌ماند که ارزیابی نهایی چه بوده که بر اساس آن بهترین تصمیم را گرفتیم. آنها بازیکن استاندارد و فیکس ما نبودند. از سوی دیگر به منافع خود هم فکر می‌کردند که بازی کنند و تصمیم گرفتند در نهایت بهتر است بروند. من هم مربی نیستم که تضمین بدهم چه کسی بازی کند. اگر آنها رفتند یعنی توافق دو طرفه صورت گرفته بود و هر دو طرف از آن راضی بودند. 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره اینکه اگر آنها استاندارد نبودند بهتر نبود به جای اوکراینی‌ها به جوانان پرسپولیس بها داده شود، گفت: درست است باید به جوانان هم میدان داد واقعیت این است که اوکراینی‌ها خیلی برای ما بازی نکردند و از طرفی باید باشگاه نتیجه می‌گرفت. هر چند به جوانان زیادی فرصت بازی رسید که از آنها استفاده هم می‌کنیم. مثل محرمی که ۲۰ ساله است یا علیپور ۲۰ ساله و طاهرخانی زیر ۱۷ ساله است. اما نمی‌شود فقط جوانان را بازی داد. هر چند که ما جوانان دیگری هم داریم که آرام آرام به قدرت بازیگری می‌رسند.

برانکو در مورد اینکه آرا کمیته انضباطی را قبول دارد یا خیر گفت: اعتراف می‌کنم جریمه کمال برایم واضح نیست. وقتی یکی را جریمه می‌کنند بلافاصله جریمه‌اش تمام می‌شود. سیدجلال را هم نمی‌دانم چرا محروم شده است. 

وی همچنین در مورد اینکه به خاطر اختلالف بین طارمی و مسلمان نگران آن نیست که این دو در بازی به هم پاس ندهند، گفت: نمی‌دانم درگیری چه بوده و از چه صحبت می‌کنید. اما زمان بازی با هم مشکلی نداشتند و نمی‌دانم چرا باید آنها را جریمه کنیم. آیا مگر در رختکن کسی حضور داشته که مسائل داخلی را می‌دانید. این مسائل داخلی است و نمی‌دانم چرا به آنها می‌پردازید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان درباره دیدار حیثیتی پرسپولیس مقابل الهلال عربستان گفت: قبلا هم گفته بودیم که ما ۴ دربی داریم که آخرین آن با الهلال است. این تیم بهترین تیم عربستان و یکی از بهترین‌های آسیاست.آنها طی ۴ سال اخیر ۲ بار باید قهرمان آسیا شدند و گروه بسیار سختی داریم. چون در این گروه به جز الهلال، الریان قطر هم وجود دارد که پارسال قاطعانه قهرمان شد و الوحده هم به همراه العین از بهترین‌های امارات محسوب می‌شود و همه می‌دانیم کار سختی داریم. اما آنها هم کار آسانی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا