مدیریت شهری

پلمب ۱۳۰واحد غیرمجاز دپوی ضایعات/ساخت سوله دپو ضایعات در محدوده قیام دشت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اکبر انجمنی با تاکید بر مشکلات زیست محیطی دپوی غیراصولی ضایعات و پسماند خشک اظهار داشت: واقعیت این است که در حال حاضر واحدهای تجاری وجود دارند که صاحبان آن ها با کم ترین سرمایه گذاری و صرف داشتن چهاردیواری اقدام به خرید پسماند خشک و نگه داری غیرمجاز آن ها در مغازه می کنند. اتفاقی که در عمل برای ساکنین محلات مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند و طبق قانون تخلف آشکار به شمار می رود.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت ساکنین، تمامی نواحی هشت گانه شهرداری منطقه ۱۵ ماموریت دارند تا به محض شناسایی این موارد مراتب را به کمیسیون بند ۲۰ اطلاع دهند تا پس از اخذ رای کمیسیون نسبت به پلمپ این اماکن اقدام شود.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: علاوه بر این، در حال حاضر همکاری و هماهنگی مناسبی میان ما، دادسرای شهید محلاتی و وزارت بهداشت وجود دارد تا در صورت شناسایی واحدهای متخلف و اعلام نظر اداره بهداشت محدوده شرق پرونده در دادسرا مفتوح و پیگیری شود.  

انجمنی با اعلام اینکه تاکنون ۲۲۰ واحد متخلف شناسایی شده اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۳۰ واحد بر اساس رای کمیسیون بند ۲۰ پلمپ شده و مابقی مراحل قانونی را پشت سر می گذارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا اقدامات مربوط به خرید و فروش ضایعات به شکل قانونی و در فضایی دور از محل زندگی سکنه اتفاق بیفتد. بر این اساس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در نظر دارد تا سوله ای را در محدوده قیام دشت و پاکدشت راه اندازی کند تا ضایعات در فضایی دور از محدوده شهری دپو شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا