استان

کسی فریادرس مردم خوزستان نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی ساری ضمن قرائت نامه نمایندگان به رییس جمهور، به عذرخواهی وزات نیرو اشاره کرد و اظهار کرد: عذرخواهی بابت چه؟ اگر قصوری صورت گرفته است باید اعلام شود. فرهنگ عذرخواهی بسیار قابل تقدیر است، اما عذرخواهی بار مسئولیت را کم نمی‌کند.

 وی افزود: همواره اعتبارات اختصاص داده می‌شود و از این اختصاص سخن گفته می‌شود در حالی که باید عملا تامین اعتبار شود. نباید تنها در زمان بحران ارقامی به عنوان اختصاص اعتبارات بیان شود.

 نماینده اهواز با انتقاد از عدم تامین اعتبارات مقابله با ریزگردها گفت: در سال ۹۳، ۲۴۵ میلیارد تومان اختصاص داده شد اما تنها ۱۹میلیارد تومان محقق شده است.

 ساری با تاکید بر لزوم حل معضل ریزگردها تصریح کرد: موضوع اصلی خروج نیروگاه‌های برق از مدار نیست، بلکه این ریزگردها هستند که موجب بروز مشکل در نیروگاه‌های برق استان خوزستان شدند. باید این سوال مطرح شود که چرا در خوزستان ریزگرد وجود داشته باشد؟

 وی ادامه داد: پدیده ریزگردها ناشی از انتقال آب به فلات مرکزی است، باید به دنبال ریشه کن کردن این مشکل باشیم.در حال حاضر اصرار زیادی بر انتقال آب از سرشاخه‌های کارون ودیگر رودخانه‌های استان وجود دارد.

 عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مساله در بحران خوزستان انتقال آب است و معضل اصلی این است که کسی به فریاد مردم خوزستان نمی‌رسد. قطع برق ناشی از ریزگردها است که به دنبال انتقال آب از سرشاخه‌های کارون پدید آمده است.

 ساری اظهار کرد: متاسفانه اصرار زیادی بر انتقال آب به فلات مرکزی وجود دارد و کسی فریادرس مردم خوزستان نیست. انتظار داریم رییس جمهور در خصوص این وضعیت خوزستان پاسخگو باشد.

 وی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت جوی استان و شرایط اقلیمی باید از پست‌های هوایی برق  و همچنین از تجهیزات جی ای اس استفاده شود تا شاهد تکرار چنین وضعیتی نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا