اجتماعی و فرهنگی

امکان دریافت دفترچه بیمه سلامت توسط افراد بیکار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدمهدی میرشاه ولد افزود: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون بیمه همگانی خدمات درمانی مصوب آبان‌ماه سال ۱۳۷۳ جمهوری اسلامی و قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه، دولت مکلف شده است تا کلیه آحاد بیمه نشده کشور را تحت پوشش بیمه درمان پایه سلامت قرار دهد که این مهم در سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در این راستا سازمان بیمه سلامت ایران با اهداف تکمیل پوشش بیمه سلامت، توسعه و گسترش کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت، افزایش سهم بیمه از مدیریت منابع بخش سلامت، کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت و افزایش بهره‌وری، در مردادماه سال ۱۳۹۱ تشکیل شد گفت: این سازمان در جهت اجرایی شدن بند الف ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه از اردیبهشت‌ماه سال جاری در دولت تدبیر و امید فرآیند اجرایی پوشش فراگیر بیمه همگانی و اجباری سلامت را با ثبت نام از متقاضیان فاقد پوشش بیمه آغاز کرد.

 

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی کشور با بیان اینکه، اینک سازمان بیمه سلامت ایران در آستانه سی‌ و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مفتخر است که قریب به هشت میلیون نفر فاقد بیمه سلامت را ظرف مدت زمان نزدیک به هشت ماه تحت پوشش خود قرار داده است اظهار کرد: امید آن داریم تا بتوانیم در ادامه راه با ارتقای سطح و کیفیت خدمات بیمه پایه سلامت و تحقق عدالت در سلامت و یکسان سازی بسته بیمه پایه در جهت ارائه مطلوب خدمات گام‌های موثر برداریم.

 

میرشاه ولد تصریح کرد: افرادی که شغل‌شان را از دست می‌دهند به طور حتم دفترچه بیمه آنان فاقد اعتبار و برای آنان دفترچه جدیدی صادر نخواهد شد. به همین دلیل در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا