مدیریت شهری

قالیباف: برجام نتیجه انقلابی‌گری و خون شهداست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر قالیباف در میان اجتماع بزرگ مردم اصفهان در میدان نقش جهان اظهار کرد: اگر در کشور ناکارآمدی هست، که هست؛ اگر در کشور فساد اداره هست، که هست؛ اگر امروز کارها به درستی انجام نمی شود، اگر امروز آسیب‌های اجتماعی هست، یکی از ریشه های این ناملایمات این است که مردم را در حقیقت و به طور واقع به مشارکت و همکاری در عرصه نیاورده‌ایم بلکه دار و دسته‌های خودمان را آورده‌ایم.

وی ادامه داد: مردم هرکجا پای کار آمده‌اند و کارها را به دست گرفته‌اند مشکلات را حل کرده‌اند. امروز اقتصاد را به دست مردم نسپرده ایم، مدیریت را به دست مردم نسپرده‌ایم، بلکه به دوستان خودمان سپرده‌ایم، به هم حزبی ها و همگروهی‌های خودمان سپرده‌ایم. به جوانان لایق و انقلابی نسپرده‌ایم. چطور در دفاع مقدس بعد از برکناری بنی صدر که مردم به جبهه رفتند کشور پیروز میدان شد؟.

شهردار تهران افزود: مردم در عرصه اقتصاد کجا هستند؟ باید مردم در همه عرصه‌ها حضور پیدا کنند. باید با تلاش و پشتکار مشکلات را با کمک مردم حل کنیم، نه با امید به دشمنان و امپریالیسم. مقام معظم رهبری می فرمایند عقلانیت لازم است اما نه اینکه در این عقلانیت امید به دشمن ببندیم.

قالیباف گفت: نباید با ناکارآمدی و مدیریت غلط و ضعیف باعث شویم آسیبی به این جامعه اسلامی وارد شود. دشمنان همواره در کمین ضربه زدن به این مردم و این کشور هستند اما مردم از این جهت نگرانند و نمی پذیرند که ضعف، نقص و بی تدبیری خودمان را در خدمتگزاری به گردن دشمن بیندازیم. ملت نشان داده اند پای این مملکت اسلامی ایستاده‌اند و هزینه های آن را هم تا پای جان می پردازند.

وی ادامه داد: تردید نکنیم که اگر در برجام و با اجازه مقام معظم رهبری، با دشمنان همیشگی خودمان مذاکره‌ای انجام دادیم، نهفته در قدرت دیپلماسی ما نبود بلکه ریشه در روحیه مبارزه و استکبار ستیزی و ریشه در قدرت خون شهدای مظلوم این انقلاب داشت. تمام قدرت شهداء جمع شد تا جایی که این گروه ۱+۵ از لاعلاجی در مقابل ملت ما سر تعظیم فرود آوردند؛ این به برکت گفتگو نیست، گرچه مذاکره نیز نوعی مبارزه است.

شهردار تهران گفت: اگر کسی وادادگی داشت و فکر کرد دشمن دلسوز ما شده است، این یک سراب بیشتر نیست. چطور فرزندان این سرزمین توانسته‌اند امنیت را در داخل کشور و حتی منطقه رقم بزنند و ترکیه با آن همه قدرت اقتصادی و نقشی که در منطقه داشته است امروز ناآرام است. حتی آمریکا و اروپا نیز امروز ناامن هستند.

قالیباف ادامه داد: در چهل سال قبل هرگز فکر نمی کردیم بتوانیم روزی در مقابل این رژیمی که تا بن دندان مسلح است پیروز شویم. هیچ کس فکر نمی کرد در ۲۲ بهمن سال ۵۷ بتوانیم دولتی طاغوتی که در آن زمان ژاندارم منطقه برای آمریکا بود را با دست خالی از پا در بیاوریم اما ایمان امام راحل به خداوند و راه خداوند باعث شد انقلابی شکل بگیرد که خارج از تصور همه تحلیلگران بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی درست در قرنی اتفاق افتاد که قرن دین گریزی و تبلیغات بر علیه دین بود. درست در زمانی که همه جهان مردم و جوانان را برای دوری از دین دعوت می کردند معجزه پیوند سیاست و دین اتفاق افتاد و نظامی اسلامی در این کشور مستقر شد.

شهردار تهران گفت: مهمترین هدف انقلاب در بعد اقتصادی این بود که آسایش، آرامش، رفاه و برابری اجتماعی برای مردم به ارمغان بیاورد. این هدف اصلی مادی انقلاب بود. و هدف معنوی انقلاب آماده کردن محیط برای بندگی مردم برای خداوند و رسیدن به داشته های اخروی بود.

قالیباف ادامه داد: بدانیم در تمام این ۳۸ سال همیشه مردم و مسئولینی بوده‌اند که دچار وادادگی شده اند و در باورهای انقلابی آنها انحرافاتی ایجاد شده است. افرادی که گرچه سوابق انقلابی هم داشته‌اند اما به هر دلیلی از انقلاب پشیمان شده‌ند اما همواره باید مراقب باشیم که ذره‌ای از راه امام و رهبری فاصله نگیریم و در باورهایمان خدشه‌ای ایجاد نشود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا