شورای شهر

انتقاد چمران از مصوبه مجلسی‌ها/بی ثباتی زمان شروع به کار شوراها درست نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی چمران در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اتش‌نشان‌های پلاسکو، گفت: آتش نشانان فداکار خود را به اتش زدند تا در سخت ترین شرایط جان انسانها را نجات دهند.
 

وی با اشاره به مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد شوراهای شهر و روستا، گفت: یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی کاستن زمان فعالیت شوراهاست، بگونه‌ای که براساس این مصوبه تا ۴۵ روز بعد از اعلام نتایج انتخابات شوراها، دوره جدید شوراها باید تشکیل شود.
 

چمران با بیان اینکه از نظر ظاهری این تصمیم درست است چرا که نباید فاصله انتخابات تا شروع دوره زیاد باشد، گفت: اما دو نکته وجود دارد یک اینکه ۱.۵ ماه از دوره فعلی شوراهای شهر و روستا کاسته می‌شود در حالی که شوراهای فعلی تمام برنامه‌ریزی‌ها را برای شهریور ماه که پایان دوره است انجام داده‌اند، اما حالا اعلام شده که تا ۴۵ روز بعد باید دوره شورای جدید اغاز شود.
 

چمران افزود: نکته دوم این است که براساس این تصمیم دیگر روز مشخصی برای آغاز دوره وجود ندارد و با یک تاریخ سیار در آغاز دوره‌های شورا مواجه خواهیم شد ، درحالی که در مجلس اینگونه نیست و یک روز مشخص برای آغاز دوره وجود دارد.
 

رییس شورای عالی استانها با بیان اینکه در ابتدا روز نهم اردیبهشت زمان آغاز شوراها بود که بعدا به ١٢ اردیبهشت موکول شد و ما اقدامات خود را براساس این روز پایه گذاری کردیم اما باین مصوبه زمان کار شوراها سیال شده و این عدم تثبیت زمان شروع به کار شوراها درست نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا