اجتماعی و فرهنگی

کلاهبرداری پیامکی به بهانه دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین براساس اعلام پلیس فتا،پیامک‌هایی  جعلی با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده طراحی شده و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص به صورت انبوه برای هموطنان ارسال می‌شود.

 
اخیرا مشاهده شده است کلاهبرداران پیامک های جعلی با مضامینی مانند "مشترک گرامی شما برنده جایزه در قرعه کشی به مناسبت دهه فجر شده‌اید"را منتشر کرده اند و برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت مورد نظر مراجعه فرمائید.
 
پس از مراجعه کاربر به سایت مورد نظر ، در صفحه نخست آن سایت درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر مشاهده می شود، که طبق گفته سایت برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته شده را پر نمایند که این اطلاعات شامل شماره حساب‌، رمز دوم‌، کد۲cvv، تاریخ انقضاء و … است در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد کند حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.
 
پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد تا با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده  اولا در صورت دریافت پیامک‌های از این دست به آنها پاسخ نداده وتوجه داشته باشند برای دریافت وجه جایزه نیازی به ارسال اطلاعات حساس بانکی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا