سیاسی

استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تامین واگن‌های مورد نیاز

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه بازدید از واحد تولیدی واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت با عنایت به برخورداری از طرفیت واحدهای تولیدی داخل، فعالیت‌های مربوط به رونق تولید و سرعت‌بخشی به خروج از رکود را در چارچوب اقتصاد مقاومتی آغاز کرده است.  

وی با تاکید براینکه همت دولت این است که این واحدها را حمایت کند، به بازدید خود از دو واحد صنعتی در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: شرکت واگن پارس یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی است که ظرفیت تامین واگن‌هایی مورد نیاز کشور را داراست و می تواند ما را از واردات واگن بی‌نیاز کند. بخشی از تولید ۲۰۰۰ دستگاه واگن مصوبه‌ شورای اقتصاد را واگن پارس باید عهده‌دار شود.

نوبخت افزود: در بازدید امروز مشاهده کردیم که ظرفیت این واحد برای افزایش تولید بسیار بیش از میزان موجود است و این واحد می‌تواند ظرفیت تولید واگن را به دو برابر افزایش داده و خوشبختانه به همین میزان نیز می تواند به افزایش سطح اشتغال که یکی از اولویت‌های دولت است بپردازد.

وی اظهار کرد: دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال اتصال پنج مرکز استان به شبکه سراسری ریل و راه آهن را در دستور کار دارد. براین اساس باید متناسب با گسترش شبکه حمل و نقل ریلی واگن‌ها و قطارهای مورد نیاز را تولید کنیم، به همین دلیل بازدید امروز در دستور کار قرار گرفت.

نوبخت با بیان اینکه در این استان با آماده شدن ایستگاه ساوه مسیر ساوه به سمت اراک، اراک به ملایر و ملایر به فیروزان و کرمانشاه و مسیر ساوه به سمت همدان و سنندج فعال خواهد شد افزود: با آماده شدن این مسیرها تا قبل از اتمام دولت یازدهم موظفیم قطارها و واگن های مورد نیاز این خطوط را نیز آماده کنیم.

وی افزود: در جلسه ای که شنبه آینده با مدیران این واحد صنعتی در سازمان برنامه و بودجه برگزار می شود، برای فعالتر کردن این کارخانه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

نوبخت در خصوص شرکت هپکو نیز با بیان اینکه این شرکت ظرفیتی بزرگ و برندی آشنا برای ایرانیان در عرصه راهسازی و ماشین آلات سنگین است افزود: از این جهت از این واحد نیز بازدید کردیم. خوشبختانه امکان فعال شدن این واحد وجود دارد.

وی با تاکید براینکه خواست عمومی کارگران زنده ماندن هپکوست، این خواسته را قابل احترام و تحقق آنرا وظیفه دولت عنوان کرد و گفت: دولت و استاندار به عنوان نماینده دولت وظیفه دارند در کنار کارگران و واحدهای تولیدی باشند و امروز در شورای برنامه‌ریزی برای فعال شدن این واحد نیز تصمیمات خاصی اخذ خواهد شد.

نوبخت اظهار کرد: انچجه دولت انجام می‌دهد با پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی همراه خواهد بود و با این اتفاق و اتحاد می توانیم در راستای دستیابی به اهداف و تحقق اقتصاد مقاومتی موفق باشیم.

وی در خصوص اعلام نیاز وزارت راه و شهرسازی در خصوص واردات واگن نیز گفت: یکی از مباحثی که با مسئولان واگن در خصوص آن گفتگو کردیم ظرفیت این واحد صنعتی برای تامین این نیاز است. همه همت دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی و براساس تاکیدی که مقام معظم رهبری بر اتکا به توانمندی های داخل دارد، استفاده از این ظرفیت هاست که در این خصوص نیز از ظرفیت موجود در این واحد تولیدی استفاده شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا