استان

قطعی برق و آب و تعطیلی مدارس در اهواز

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بالدی مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: پیش بینی می‌کنیم که مشکل برق اهواز تا ساعت ۱۱ برطرف شود و در غیر این صورت در خصوص تعطیلی مدارس در نوبت بعد از ظهر تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی در خصوص آلودگی معابر شهر اهواز عنوان کرد: شهرداری شب گذشته نسبت به شست و شوی معابر اقدام کرد اما به دلیل قطعی آب در شبکه شست و شوی معابر با مشکلاتی مواجه شده است اما ستاد بحران در این زمینه شهرداری را موظف کرده تا نسبت به شست و شوی معابر اقدام کند.

به علت قطعی برق در پی وقوع گرد و غبار در روز گذشته، آب تمام مناطق اهواز قطع شده است.

 بنابر اعلام شرکت ابفای اهواز در حال حاضر تصفیه خانه های شماره یک، دو و مرکز شهر از مدار خارج شده اند و آب قطع شده است. به محض وصل شدن و وارد مدار شدن تصفیه خانه ها و وصل شدن آب، مراتب به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بروز مشکل قطعی برق و به دنبال آن آب در بخشی از مدارس اهواز از ساعات ۵، ۴ بامداد امروز، گفت: باتوجه به ایجاد این مشکل برای ۸۰ درصد مدارس اهواز، فعالیت نوبت صبح کلیه مدارس در سطح شهر اهواز امروز (شنبه، نهم بهمن) تعطیل اعلام شد.

محمد تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باتوجه به مشکلی که برای شبکه توزیع برق به وجود آمده، از حدود ساعات ۵، ۴ بامداد امروز برق و به دنبال آن آب برخی مدارس اهواز قطع شد.

وی افزود:  به دلیل آنکه برای اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلی امکان دسترسی وحود نداشت، از اول صبح امروز به رؤسای نواحی چهارگانه اهواز اعلام شد با هماهنگی آموزش و پرورش نسبت به تعطیلی نوبت صبح و در صورت تداوم این وضعیت نوبت عصر مدارس اقدام کنند.

تقی زاده درباره وضعیت مدارس اهواز، گفت: در سطح شهر اهواز معمولا ۸۰ درصد مدارس با این مشکل مواجه هستند، به همین دلیل به رؤسای ادارات این اختیار داده شد که نسبت به تعطیلی مدارس دچار مشکل اقدام کنند، البته با در نظرگرفتن لزوم هماهنگی برنامه‌ها امکان تعطیلی کلیه مدارس در سطح شهر اهواز وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص امکان پیش بینی این وضعیت باتوجه به شدت طوفان‌های روز گذشته در اهواز، اظهار کرد: تعطیلی مدارس به طور مستقیم در اختیار آموزش و پرورش نیست و ستاد بحران در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

تقی زاده افزود: از سوی دیگر سرایدار معمولا در مدارس مستقر است و باتوجه به تعطیلی روز گذشته این فرصت وجود داشت که نسبت به پاکسازی و خاکروبی کلاس‌ها اقدام کنند و وضعیت امروز نیز پیش بینی نمی شد.

وی تصریح کرد: شدت پدیده گردوخاک در دیگر مناطق و شعرهای استان نیز به غلظت گرد و غبار اهواز نبوده است و تنها در اهواز به غلظت ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید، به همین دلیل گزارش خاصی از مناطق دیگر در خصوص بروز مشکل به دست ما نرسیده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه پاکسازی کلاس‌ها در دیگر شهرهای درگیر پدیده گردوغبار انجام شده و فعالیت مدارس این مناطق به روال عادی برقرار است، گفت: هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروز مشکل یا وجود نگرانی از دیگر مناطق استان نیز دریافت نشده است.

رییس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مشکل برق بسیاری از مناطق اهواز تا ظهر امروز حل و برق آن ها وصل می شود.

علیرضا شکرخدایی  اظهار کرد: بروز پدیده گرد و غبار و طوفانی که با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در اهواز به وقوع پیوست تاثیراتی بر روی تجهیزات فوق توزیع و توزیع برق گذاشت.

وی افزود: همچنین با وقوع مه صبحگاهی که بامداد امروز رخ داد و گرد و غباری که بر روی تجهیزات نشسته بود، تجهیزات فوق توزیع و توزیع دچار مشکل شد. مه صبحگاهی باعث چسبندگی خاک ها و اتصال کوتاه در شبکه برق شد و به منظور جلوگیری از اشکالات بر روی شبکه بیشتر ایستگاه های توزیع از مدار خارج شدند.

شکرخدایی گفت: تمام گروه های عملیاتی برق منطقه ای و اهواز در حال انجام عملیات بر روی شبکه هستند و طبق اعلام دیسپاچینگ مرکز امیدواریم برق بسیاری از مناطق اهواز تا ساعت ۱۱ وارد مدار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا