استان

پیاده راه بوعلی دهه فجر راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با اشاره به افتتاح ۱۱ پروژه شهری در ایام هه فجر، اظهار کرد: پیاده‌راه خیابان بوعلی یکی از مهمترین این پروژه است که در این ایام مبارک به هبره برداری می رسد.

 
گردان از آماده شدن طرح پیاده راه خیابان بوعلی خبرداد و اضافه کرد: در ایام مبارک دهه فجر این پروژه به بهره برداری می رسد و پس از آن با برنامه ریزی های صورت گرفته پیاده راه خیابان اکباتان نیز آغاز خواهد شد.
 
وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش شهرداری همدان در اجرای طرح پیاده راه خیابان بوعلی اظهار کرد: همراهی و همکاری اتاق اصناف، کسبه، مردم و تاکسیرانان با مدیریت شهری  در اجرای این طرح نیز قابل تقدیر است چرا که در روند پیشرفت کا رتاثیر گذار بودند.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرهمدان در ادامه به حضور دستفروشان در خیابان بوعلی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه هب اینکه طرح پیاده راه در راستای رونق صنعت گردشگری و ایجاد بستر توریسم اچرا شده بر این اساس بادی تمامی جوانب طرح مد نظر باشد که ساماندهی دستفروشان یکی از این موارد قابل توجه است.
 
کامران گردان با بیان اینکه شورا و شهرداری به دنبال حذف دست فروشان نیست، افزود: شورا طرح ساماندهی را در اختیار شهرداری قرار داده است.
 
گردان تاکید کرد: شهرداری باید دستوالعملی در زمینه ساماندهی خیابان بوعلی ارئه دهد  که منافع عموم، کسبه و دست فروشان خیابان بوعلی در آن لحاظ شده باشد و نظر بر این است که ساماندهی آنها  به گونه ای باشد که در  6 روزبازار مستقر شوند.
 
 وی با اشاره به اینکه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرهمدان تا کنون  9 جلسه تعیین وضعیت یا ساماندهی دست فروشان سطح شهر را برگزار کرده است افزود:از این تعداد چهار جلسه در اتاق اصناف بوده که در سیاست گذاریهای صورت گرفته اتاق اصناف هم حضور داشته است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات و تلاش شهرداری در اجرای طرح پیاده راه سازی بوعلی اظهار کرد: این طرح یکی از نمادهای خوب مدیریت واحد شهری است که همواره سازمانهای شهرداری با اتحاد و همکاری خوب هم وارد کار شدند و به همین دلیل عملیات اجرایی به خوبی پیش رفت.
 
محمدرضا الیاسی اضافه کرد: اگر بحث ساماندهی دستفروشان به درستی اتفاق نیافتد همه زحمات در اجرای طرح پیاده راه از بین خواهد رفت و باید قبل از افتتاحیه راهکار مناسب در این خصوص ارائه شود.
 
الیاسی یادآور شد: زمانی می‌توانیم به این پروژه افتخار کرده و به عنوان یک محور توریستی از آن نام ببریم که مدت زمان بهره‌برداری از آن محدود به مدت زمان‌های سایر خیابان ها نشود.
 
وی ساماندهی دستفروشان را از مهمترین مقوله برشمرد و افزود: آماده سازی و راه اندازی فضای پیاده راه بوعلی باید از نظر عمرانی، فرهنگی و اجتماعی مناسب و در شأن شهر همدان باشد.
 
حمید رضا طبی مسرور رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا هم با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که دست فروشان را نمی توان حذف کرد گفت: ایجاد بستر و مسیر خوب برای حضور گردشگران و توریست یکی از اهداف اجرای طرح بوده ب راین اساس می طلبد دستفروشان نیز ساماندهی شوند .
 
 
درادامه جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان نیز با اشاره به اینکه اجرای طرح پیاده راه چندین سال بود که مطرح بود اما در شورای چهارم  با عزمی جدی و سیاست گذاری خوب با همت خوب شهرداری اجرایی شد گفت: با توجه به هزینه های هنگفتی و زحمات فراوانی که برای اجرای این طرح شده نباید اجازه داد این خیابان مکانی مثل به سرگذر تبدیل شود .
 
سید احمد حسنی حلم با بیان اینکه پیاده راه بوعلی اگر مدیریت نشود قطعا به سرگذر تبدیل خواهد شد افزود: ضروری است انی خیابان به منطقه ای امن  و آرام برای تردد افراد و گردشگران تبدیل شود و برنامه ای فرهنگی برای آن د رنظر گرفته شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه خیابان بوعلی و آرامگاه  مظهر قلم و فرهنگ است و این مظهر اندیشه را نباید پاک کرد ، گفت: مردم  را باید با قانون‌مند بودن آشنا کرد و اجازه نداد در پیاده‌راه بوعلی دستفروش‌ها با ارائه لباس‌های بنجول شهر را آلوده کنند که این شایسته همدان نیست.
 
 
 
علی‌اکبر نظری اضافه کرد: دست فروشان را باید به روز بازارها هدایت کرد و جازه ورود به محل کسبه را نداد و کسبه نیز نباید خیابان را تصرف کنند.
 
علی رضایی دیگر عضو شورای اسلامی شهرهمدان هم با بیان اینکه قرار بود قبل از افتتاح پیاده راه بوعل یپیوست فرهنگی و اجتماعی طرح نیز تهیه شود گفت: در صورت تهیه این اطلس بحث ساماندهی دست فروشان به معضل تبدیل نمی شود.
 
علی رحیمی فر دیگر عضو شورای شهر همدان در ادامه ایمن جلسه با تاکید بر اینکه مشکلات اجتماعی را باید با تدبیر حل کرد گفت: معضل دستفروشی کاملا حل نمی شود بر این اساس باید به اصلاح این مشکل پرداخت.
 
 
 
شهردار همدان هم ضمن تشکر از زحمات مجریان طرح و هماهنگی سازمانهای شهرداری جهت اجرای ان افزود: مدیریت شهری به تنهایی قادر به ساماندهی یا جمع آوری دستفروشان نیست و انی امر نیازمند همکاری و کمک دیگر ارگانها و دستگاه های مربوطه است.
 
سید مصطفی رسولی با تاکید براینکه باید باهمکاری و یاری اتاق اصناف تدابیر درستی برای دست فروشان اندیشید افزود: شهرداری در حوزه فعالیت خود امادگی همکاری کامل را دارد.
 
ضرورت ساماندهی دستفروشان سطح شهر
 
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه باید دستفروش‌ها را ساماندهی کنیم گفت: دستفروش و سد معبر یک پدیده اجتماعی است، اگر این پدیده خوب مدیریت شود می‌توان از این پتانسیل بهره‌برداری کرد و در صورت عدم مدیریت آثار بد اجتماعی با تبعات مربوط به آن ایجاد می‌شود.
 
مجید درویشی با اشاره به اقدامات انجام شده در پیاده راه بوعلی، اظهار کرد: در خصوص نصب شیر آتش‌نشانی، جمع‌آوری آب‌های سطحی، زیباسازی و فضای سبز، سازمان موتوری برای تنظیف پیاده راه و برف‌روبی پیاده‌راه برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان هم ضمن ارائه گزارشی کوتاه در خصوص آماده سازی این طرح گفت: ساعاتی از شب  تا قبل از طلوع آفتاب را برای بارانداز و جابجایی اجناس جهت تردد خودروها د رنظر گرفته خواهد شد که در این زمینه باید نظر کسبه نیز لحاظ شود.
 
عباس صوفی از آماده بودن دو خودروی برقی برای فعالیت در خیابان بوعلی برای روز افتتاحیه خبر داد.
 
تعهدات زیباسازی در مورد پیاده‌راه بوعلی تا ۱۲ بهمن اجرایی می شود
 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با ارائه گزارش اجمالی در خصوص مبلمان پیاده‌راه بوعلی، گفت: ۱۲ کوچه در پیاده‌راه بوعلی وجود دارد که در گذشته تابلوی این کوچه‌ها ایستاده بود و اکنون تابلو‌های سنگی و برجسته ساخته و نصب شده است.
 
در ادامه  نایب‌رئیس اتاق اصناف استان همدان هم با اشاره به اینکه باید فکر اساسی برای دست فروشان کرد گفت: لازم است ساماندهی دستفروشان به گونه ای باشد تا تنها افراد نیازمند بتوانند فعالیت کنند چرا که بعضی از این افراد از شهرو استانهای همجوار آمده اند.
 
احمد گازرانی اضافه کرد: شهرداری زحمات زیادی برای طرح پیاده راه بوعلی متقبل شده و برای ادامه روند کار اتاق اصناف در کنار مدیریت شهری است.
 
گفتنی است در ادامه نمایندگانی از کسبه خیابان بوعلی نیز حضور داشته و به بیان نقطه نظرات خود در خصوص دست فروشان پرداخته و خواستار اتخاذ تدابیری در این زمینه شدند.
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا