شورای شهر

ترکیب ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها بازنگری می شود

به گزارش شورا‌آنلاین، در جریان بررسی این پیشنهاد شهربانو امانی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه شورا الزامی را برای اجرای تمام مصوبات دوره‌های گذشته ندارد افزود: ما یک شورای جدید با رویکردی جدید هستیم و می‌توانیم بازنگری‌های مورد نیاز را در مصوبات شورا داشته باشیم.

زهرا صدر اعظم نوری عضو دیگر شورا نیز در خصوص بررسی تغییر در ترکیب رئیس و اعضای هیات مدیره دو ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد تنها فرهنگی نیستند و طی سال‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد بسیار گسترده شدند افزود: این سازمان‌ها در حوزه‌ها و موضوعات مختلف فعالیت‌های متعددی دارند لذا پیشنهاد می‌کنم از هر پنج کمیسیون تخصصی شورا یک نفر به عنوان عضو در ستاد سمن‌ها و همچنین ستاد شورایاری‌ها حضور داشته باشند.

نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به موضوع بازنگری و اصلاح قوانین و مصوبات ادوار گذشته شهر تهران تاکید کرد: قاعدتا این گونه بازنگری‌ها زمانبر است و برخی از کارها معطل می‌ماند لذا پیشنهاد می‌کنم مصوبات گذشته همچنان اجرا شود، اما در ادامه بازنگری و اصلاح برخی موارد نیز تحت نظر قرار گیرد.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: طی ۱۰ سال گذشته و برای نخستین بار در شورای سوم موضوع سمن‌ها مورد توجه قرار گرفت که هدف از آن مشارکت شهروندان و همکاری آنها با شهرداری در مناطق بوده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ساختار تشکیلاتی ستاد سمن‌ها به حدود ۱۰ سال قبل بر می‌گردد و در صورت بازنگری در ساختار آن طبیعتا اتفاق پسندیده‌ای روی داده است؛ اما این کار باید بر اساس آئین‌نامه‌های مد نظر انجام شود.

وی افزود: موضوع بازنگری حضور اعضا در ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها در آئین نامه پیش بینی شده است و در دوره‌های گذشته نیز کمیسیون فرهنگی در آنها حضور داشته است.

الهام فخاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش هم در تشریح پیشنهاد تغییر رئیس و هیات مدیره ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک نهاد اجتماعی تلقی می‌شوند افزود: باید ساختار و تشکیلات دو ستاد کاملا حفظ شود. لذا پیشنهاد می‌کنم دو نفر از کمیسیون فرهنگی و سه نفر از سایر کمیسیون‌ها در هر یک از ستادها عضویت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا