شورای شهر

دوستی: قالیباف ۳ سال پیش گفت پلاسکو ناایمن است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اسماعیل دوستی  با تأکید بر این موضوع که شهرداری در ساختمان پلاسکو فقط وظیفه اخطار داشت،  گفت: شهرداری به تنهایی توان پلمب این ساختمان را نداشت به علت اشتغال زیادی از ناحیه این ساختمان صورت گرفته بود.

وی با بیان اینکه بحث‌های حقوقی در زمینه پلمب ساختمان‌ها برای شهرداری وجود دارد، گفت: شهردار تهران چند سال پیش آمد و گفت  پلاسکو ناایمن است و به تنهایی نمی‌توانم آنجا را پلمب کنم چون قانون به من این اجازه را نمی‌دهد.

دوستی ادامه داد باید این حادثه را بررسی کنیم و باید تمام مقام‌های مسئول در این زمینه ورود کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باید گزارش قبل حین و بعد از حادثه را آماده و  به مردم ارائه کنیم، گفت: باید مردم در جریان حوادث ریز به ریز قرار گیرند.

وی با اشاره به حکمی که برای تخریب طبقه هفتم علاءالدین صادر شده است، گفت: خود بنده در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب دادم اماتا مقاومت می‌شود و اجازه تخریب نمی‌دهند. بعد از مدت ها با کلی رفتن و آمدن و چون مالک خودش تخریب را انجام نداد  با  حکمی که از دادستانی گرفته‌ایم و شهرداری  وارد عمل شده است و حتماً طبقه هفتم را تخریب می‌کنیم.

دوستی با بیان اینکه فرمانداری جلوی تخریب طبقه هفتم علاءالدین را گرفت، گفت: فرمانداری اشتباه کرد که نامه زد و نباید این کار را انجام می‌داد. ما نباید با جان و مال مردم بازی کنیم و باید ایمنی مردم را فراهم کنیم. 

وی ادامه داد: فرمانداری نباید ورود می‌کرد و رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ باید اجرا می‌شد اما متأسفانه اشکالی که وجود دارد این است که ما همه به جای عمل مفسر شده ایم.

به گفته دوستی این ساختمان ۵۰ سال کار کرده بود، پیر شده بود و باید مقاوم‌سازی می‌شد.

وی با اشاره به سایر ساختمان‌های ناایمن در تهران همانند علاءالدین و آلومینیوم گفت: بر اساس دستور رپیس جمهور  باید وزیر کشور ستاد بحرانی با مشارکت شهرداری تشکیل دهد تا ساختمان‌های ناایمن را بررسی کنند و اگر ساختمانی نیاز به مقاوم‌سازی دارد مقاوم‌سازی شده و اگر نیاز به تخریب و پلمب دارد این کار انجام شود و باید کل اعضای ستاد بحران پای کار بیایند نه فقط شهرداری.

دوستی با بیان اینکه وزارت کشور باید پای کار بیاید، گفت: ما باید تجهیزات آتش‌نشانی را به روز کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها در این حادثه مظلوم واقع شدند،‌گفت: آتش‌نشانی به موقع رسید آتش‌ را هم به موقع مهار کرد اما اشکال کار عمر بالای ساختمان بود که دو ساعت بیشتر دوام آتش را نداشت.

دوستی ادامه داد: ولی باز هم آتش‌نشانان کار خود را به خوبی انجام دادند ولی مردم برای چک و سفته‌هایشان داخل ساختمان شدند و آتش‌نشانان برای اینکه آنها را خارج کنند قربانی شدند و آنها زیر خروارها آوار گرفتار شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا