شورای شهر

عدم تطابق اساسنامه سازمان های شهرداری با مصوبه شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر در جلسه امروز حسابرسی شهرداری تهران اظهار داشت: در جریان حسابرسی ها مشخص شده که صورت های مالی سازمان ها بسیاری از مسائل را افشا نمی کنند. این در حالی است که در دنیا در سازمان هایی همانند شهرداری که نه خصوصی هستند و نه دولتی و نهادهای عمومی محسوب می شوند حسابرسی مالی و عملیاتی بسیار اهمیت دارد و سخت گیرانه ترین معیارهای حسابرسی برای آنها در دنیا اعمال می شود چون این سازمانها منابع ملی را در اختیار دارند و در عین حال نظارت های دولتی هم روی آنها وجود ندارد در نتیجه حسابرسی بسیار اهمیت دارد و اگر در این مورد همچون سالهای گذشته مورد غفلت واقع شود هرگز به نظم قانونی پیدا کردن این سازمانها امیدی وجود نخواهد داشت. 

وی اضافه کرد: شهر تهران نیز از نظر فعالیت های اقتصادی اگر چه دولتی نیست اما عملکرد اقتصادی قابل توجهی دارد و از این نظر شفافیت صورت های مالی سازمان های وابسته به شهرداری حائز اهمیت است.

دبیر در ادامه به عدم اجرای مصوبه شورا در خصوص اصلاح اساسنامه سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه از زمان تصویب مصوبه شورا مبنی بر اصلاح اساسنامه سازمان ها تا دی ماه سال ۹۳ اقدام عملی صورت نگرفته که با پیگیری های مکرر کمیسیون برنامه و بودجه بالاخره در دی ماه سال ۹۳ اساسنامه های اصلاح شده از سوی شهردار تهران به سازمان ها ابلاغ شد. این در حالی است که برخی از بندهای اساسنامه ها با مصوبه شورا متفاوت است و این اتفاق خوبی نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: در یکی از بندهای اساسنامه سازمان ها ذکر شده شهردار تهران می تواند اختیارات رییس شورایی سازمان را تفویض کند. نکته دیگر آنکه در سازمان ها انتخاب بازرس به سازمان ها و شهردار واگذار شده است. باید اساسنامه های ابلاغی به شورا ارسال شود تا اختلاف های بین اساسنامه های ابلاغی و مصوبات شورا بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا