مدیریت شهری

بازار میوه و تره‌بار پس از ۲۰ سال ساماندهی شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نعمت‌الله ترکی در حاشیه دهمین جلسه تنظیم بازار با محوریت ساماندهی بازار اصلی میدان میوه و تره‌بار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه میادین نابسامانی بوده است که به گفته انجمن و اتحادیه میوه‌فروشان حدود ۲۰ سال است که کسی برای ساماندهی آن مجموعه اقدام نکرده بود.

وی ادامه داد: بنابر این مقرر شد از طریق تعزیرات بازرسی و تنظیم بازار استان تهران به چالش‌ها و مشکلات میادین میوه و تره‌بار پرداخته شود.

ترکی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۱۵۰۰ غرفه در میدان اصلی میوه و تره‌بار وجود دارد و ۵ هزار نفر در این بازار در قالب عمده‌فروش و پخش‌کننده در حال فعالیت هستند که این موضوع یک بی‌سامانی را در بازار رقم زده بود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران خاطر نشان کرد:‌ پس از ورود تنظیم بازار استان تهران و اقدامات لازم امروز در ۱۴۰۰ غرفه این بازار الزام شده است که مالک غرفه حضور داشته باشد و در صورتی که غرفه‌ای اجاره داده می‌شود مستندات و مدارک قانونی آن موجود باشد و در غرفه‌ها پروانه کسب و مجوزهای لازم نصب شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ساختار شکلی بازار درست شده است گفت: میوه‌فروشان در بازار ملزم شده‌اند که از فاکتورهای متحدالشکلی استفاده کنند تا میزان تخلفات کاهش یابد و دستگاه‌های نظارتی بتوانند راحت‌تر در قیمت‌گذاری‌ها نظارت داشته باشند.

ترکی بیان داشت: سازمان بازرسی و صنعت، معدن و تجارت نیز در کنترل خروج میوه از این بازار نظارت دارند و می‌توان گفت که بیش از ۸۰ درصد از بازار میوه‌ و تره‌بار تهران ساماندهی شده است.

وی یادآور شد: حدود ۱۲ هزار فروشنده میوه در کف بازار وجود دارد که باید این افراد ساماندهی شوند و آنهایی که فاقد پروانه کسب هستند ساماندهی شوند.

ترکی تاکید کرد: از یک آذر سازمان تعزیرات و بازرسی در بازار میوه و تره‌بار ورود می‌کنند و افرادی که بدون فاکتور مشخص شده  اقدام به خرید و فروش کنند جریمه می‌شوند و یک اقدام غیر قانونی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا