اجتماعی و فرهنگی

درآمدزایی ۴۰۰ میلیونی برخی پزشکان برای بیمارستان‌های دولتی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با یادآوری برخی فضاسازی‌ها علیه جامعه پزشکی، اظهار کرد:متاسفانه اخیرا فضاسازی‌های زیادی علیه جامعه پزشکی مبنی بر دریافتی‌های هنگفت پزشکان صورت گرفت درحالی که باید از جنبه های مختلف این موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: واقعیت آن است که درآمدزایی پزشک برای بخش دولتی موضوع مهم و با اهمیتی است به گونه‌ای که یک پزشک ممکن است برای بیمارستانی دولتی در ماه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در آمد کسب کرده باشد که نمی توان ایرادی به آن وارد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت:از سویی دیگر در شرایطی که پزشکی برای بیمارستان های دولتی درآمدزایی خوبی دارد ممکن است انتظاراتی نیز داشته باشد که پرداخت بر اساس معیارهای لازم به آنها غیرمنطقی نبوده زیرا می‌تواند جبران کننده بخشی از خدمات این پزشکان باشد.

وی یادآور شد: متاسفانه علی‌رغم فضاسازی‌هایی که علیه جامعه پزشکی صورت می گیرد اما برخی از آنها ممکن است بعد از ۲ تا ۳ سال خدمت در بیمارستان ها نتوانند بخش اعظمی از مطالبات خود را دریافت کنند که این معضل انتقادات جدی جامعه پزشکی را به همراه داشته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،گفت:وزارت بهداشت باید درآمدزایی پزشکان برای بیمارستان‌ها را ارزیابی کرده و از طرف دیگر به انتظارات پزشکان نیز پاسخ دهند، اقدامی که می تواند رضایتمندی هر دو طرف را به همراه داشته باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا