شورای شهر

تغییر نام معابری که بعد از انقلاب نامگذاری شده اند امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رییس کمیسیون نامگذای شورا در گفت و گو با خیرنگار شوراآنلاین در خصوص اینکه آیا به عنوان رییس کمیسویون نامگذاری شورا چنین طرحی را فردا در صحن مطرح خواهد کرد یا خیر گفت:در قضیه نامگذاری رییس و غیر رییس فرقی ندارد و تمامی اعضا می توانند در این خصوص پیشنهاد بدهند. اگر یک پیشنهاد به یک تعدادی از رای برسد که بشود آن را در صحن مطرح کرد و رای بیاورد این کار را انجام خواهیم داد. حالا باید تا فردا منتظر بمانیم ببینیم کسی از اعضا می تواند یک پیشنهاد خوبی در این خصوص ارائه بدهد.

 

شاکری در خصوص پیشنهاد اسماعیل دوستی درباره نامگذاری اتوبان رسالت به نام آیت الله هاشمی گفت:یک قاعده ای در شورای  شهر داریم مبنی بر اینکه اسامی معابری که بعد از انقلاب اسلامی نامگذاری شده اند را به هیچ وجه نمی توان تغییر داد. به خصوص اینکه نام رسالت، میدان نبوت و امامت یک ضرب آهنگ خاصی باهم دارند و اسامی قابل قبولی هستند.

 

وی ادامه داد:اما اگر از قاعده اول هم بگذریم از این مهم نمی توانیم بگذریم که در میدان رسالت و خیابان های منتهی به این بزرگراه موسسات و شرکت های بسیاری وجود دارند که با این آدرس شناخته شده اند و حالا اگر شورا بیاید چنین نامگذاری را انجام دهد قطعا صدمات و خسارات زیادی به آن ها وارد می شوند.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص اینکه آیا کمیسیون شورا معبر مشخصی را برای نامگذاری مرحوم هاشمی در نظر گرفته است یا خیر گفت:همانطور که گفتم ما نمی توانیم  یک اسمی  را که مردم با آن خو گرفته اند را عوض کنیم چرا که اگر این تغییر انجام شود آنها دچار آسیب می شوند. از طرف دیگر اگر یک اسم جدیدی بخواهیم در معابر قدیمی نامگذاری کنبم احتمال اینکه مردم این اسم جدید را به زبان نیاروند زیاد است که خب قطعا ابن هدف شورا  نیست که یک نامگذاری صورت بگیرد که مردم از آن استقبال نکنند.

 

وی ادامه داد:در همین راستا حتی بعضی از ضخصیت ها اسرار دارند که نام خیابان های قدمی را عوض نکنیم و معابری که جدید الاحداث هستند را جانمایی کنیم تا یک نامگذاری خوبی در این مناطق جدید صورت بگیرد و مردم بتوانند با نام های جدید خیابان ها را بشناسند.

 

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: قطعا اعضای شورا تمام تلاش خودشان را خواهند کرد تا مکان و یا معبری جدید که در خور جایگاه آیت الله هاشمی و عزیزان دیگری چون آیت الله خوشوقت و مجتهدی تهرانی باشد را به نام این عزیزان نامگذاری کند. 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا