سیاسی

پایان ششمین کمیسیون مشترک برجام/تمدید قانون آیسا نقض برجام است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح کارشناسی میان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و ۱+۵، جلسه گروه کاری تحریم‌ها و نشست‌های جداگانه‌ای میان هیات‌ ایران با هیات‌های مذاکره‌کننده آمریکا، روسیه و چین روز دوشنبه برگزار می‌شود.

نشست کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها با حضور هیات‌های کارشناسی ایران و آمریکا نیز روز دوشنبه در وین برگزار شد.

در گفت‌وگوهای کارشناسی در قالب «کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها، اسماعیل بقایی دبیر ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت امور خارجه ریاست هیات کارشناسان کشورمان را به عهده داشت.

پس از پایان این نشست، دیدار دوجانبه هیات ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی با هیات آمریکایی در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

علاوه بر موضوعات مربوط به نقض برجام در بخش تحریم‌ها علیه ایران و موانع موجود بر سر راه تعاملات بانکی و مالی، موضوع قرارداد ایران و چین در چارچوب بازطراحی اراک که مذاکرات در بخش‌هایی از آن به خاطر اختلافات بر سر قیمت اقدامات و خدمات هم‌چنان ادامه دارد بخشی از مسایلی است که در این نشست مورد بحث قرار می‌گیرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان پیش از نشست کمیسیون مشترک در گفت‌وگویی درباره تمدید قانون آیسا اظهار داشت: از دید ما تمدید قانون آیسا نقض تعهدات برجامی آمریکا است و باید به نحو موثری جبران شود و این موضوع امروز در دستور کار کمیسیون مشترک قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص نشست‌های کارشناسی که پیش از نشست کمیسیون مشترک برگزار شده است، عنوان کرد: کارشناسان بحث خوبی داشتند و به جمع‌بندی‌های خوبی رسیدند. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا