شورای شهر

دلیل عدم رفع ترافیک تهران از نگاه چمران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران در سیصدو نوزدهمین جلسه شورا با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: در حال حاضر زیر ساخت های مورد نیاز برای حمل و نقل عمومی کارا در شهر تهران فراهم شده است همچنان که دو خط مترو ۶ و ۷ در آستانه بهره برداری قرار دارد اما مشکل اینجا است که واگن برای جابجایی مسافران در این خطوط وجود ندارد.


وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون مسافر از طریق خطوط مترو جابجا می شوند که کمبود واگن ها سبب تاخیر در فاصله زمانی حرکت قطار ها می شود. 


رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در شرایطی است که شهرداری تهران نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان در توسعه مترو در سال جاری هزینه کرده است و دولت نیز می بایست همپای این مبلغ در راستای توسعه مترو و فراهم آوردن تجهیزات کمک کند اما متاسفانه نه امسال بلکه سالهای های قبل نیز اعتبار مورد نیاز از سوی دولت تخصیص داده نشده است.

چمران تصریح کرد: وقتی توسعه سخت افزاری مترو محقق می شود اما واگنی برای جابجایی مسافران نیست طبیعی است که معضل ترافیک حل شدنی نباشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه چهارشنبه با وزیر کشور و مسئولان ذیربط نیز این موارد را توضیح دادیم که مورد پذیرش از سوی وزیر کشور و دیگر مسئولان قرار گرفت.

چمران خاطر نشان ساخت: تخصیص اعتبارات از سوی دولت کار سختی نیست و می توانند این اعتبارات را یا از محل تامین فاینانس ها و یا از محل یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی که قبل تر ها تصویب شده تخصیص دهند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا