مدیریت شهری

شهردار منطقه یک: شبانه های شهر در شمال تهران حیات دوباره یافت

منظر شهری شبانه در شمال تهران با هدف زیبا سازی و فضاسازی مناسب برای حضور شهروندان در شبانه های شهر با نصب المان های نوری ،حیات دوباره یافت.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در فرآیند ادراک محیط ،حس بینایی بیشتر از سایر حواس پنجگانه دخالت دارد و اگر می خواهیم به کیفیت بالاتری از زندگی در شهرها برسیم شایسته است که نگرش خود را درباره نور و جایگاه نورپردازی در فضاهای شهری تغییر داده و نورپردازی را به عنوان یکی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری در نظر بگیریم.

وی گفت: در حال حاضر محورهای پرتردد منطقه یک شناسایی و با نصب المان های نوری سعی در ارتقاء کیفیت محیطی بر روی فضاهای شهری گرفته شد و اکنون شمال تهران نورانی تر از همیشه شده است.

اجرای تونل نوری
موسوی با اشاره به اجرای تونل نوری میدان تجریش تصریح کرد: با اجرای تونل نوری به طول ۷۰ متر با ۹ هزار متر ریسه نوری و ۹۰ هزار چراغ به رنگ سفید ضلع جنوبی این میدان که از اصلی ترین میادین شمال تهران است نورپردازی شد تا علاوه بر توجه بخشی به عابرین پیاده برای رانندگان مشکل ایجاد نکند.

نوپرداری خیابان شهید باهنر
شهردار منطقه یک نورپردازی محور خیابان شهید باهنر را اقدام دیگری دانست و گفت: طول رفیوژ میانی خیابان شهید باهنر به طول حدود ۴۰۰ متر و به عرض ۱.۵ الی ۳ متر شامل ۴۶ اصله درخت است که با ۱۲۰ عدد پروژکتور با توان مصرفی هر یک ۲۴ وات و ترکیب رنگ های سبز، قرمز، ابی و بنفش نورپردازی شده است که پروژکتور ها مقاوم در برابر نفوذ گرد و خاک و آب هستند و ۵ عدد تابلو برق بارانی مجهز به ساعت نجومی نیز در آن نصب شده است که برای سلامت فضای سبز تنها ازساعت ۸ شب الی ۲ بامداد روشن می شود.

رنگ در نورپردازی ها
وی در خصوص رنگ های انتخابی در نورپردازی ها افزود: رنگ قرمز برای گرما بخشی به محیط بوده و در کنار آن، رنگ سبز نماد سرسبزی و طراوت همراه با آرامش است و بنفش نماد شادی و زندگی و رنگ آبی نیز با کاهش استرس و اضطراب بعنوان یکی از رنگ های مقدس در دین اسلام ،آرامش بخش فضا است.

پل های سواره رو
شهردار منطقه نورپردازی پل های سواره رو وفضاهای بتنی و خاکستری زیر پل ها را از دیگر مکان هایی دانست که با استفاده از رنگ، طرح و نور زیباسازی شده اند.

مشارکت شهروندان
موسوی شهروندان ،صاحبان اصناف و … را در نورپردازی های مناسبتی در کنار شهرداری دانست و خاطر نشان کرد : در مناسبت های مختلف مردم با مشارکت در اجرای آذین بندی و نورپردازی ها در کنار شهرداری به ایجاد منظر شبانه شهر کمک کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا