اجتماعی و فرهنگی

گلایه دیناروند از بیمه‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رسول دیناروند، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در بیست و چهارمین همایش سراسری مدیران تجهیزات پزشکی معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائلی که ممکن است طرح تحول سلامت و زحمات فعالان این حوزه را باچالش مواجه کند گفت: بدهی بیمه ها به بیمارستانها و شرکتهای تامین کننده است، درهمین حوزه تجهیزات پزشکی شرکت های بسیاری هستند که تحمل فشارهای ناشی از عدم دریافت مطالبات خود را از دانشگاه ها ندارند لذا برخی در شرف ورشکستگی و تقلیل پرسنل هستند. امیدوارم هرچه زودتر جبران بدهی ها به سامان برسد.

وی افزود: آقای هاشمی چندین ماه است که بی وقفه پیگیر مطالبات از بیمه ها هستند که این وضعیت اصلا خوبی نیست و وزارت بهداشتی که باید مطالبه گر باشد پی گیر مطالبات است.

 دیناروند اظهار کرد:دلسوزی برای تامین منبع مالی به مراتب بیشتر از خود آنهاست به همین دلیل هم مجلس تصمیم گرفت بیمه سلامت را به وزارت بهداشت منتقل کند که به نظر ما کار بسیار منطقی بود وقتی که پاسخگوی مشکلات بیمه با وزارت بهداشت است طبیعی است که مسئولیت هم باید با او باشد.

 وی تصریح کرد: نمی شود ارگانی مسئولیت بیمه ها را داشته باشد اما بی تفاوت باشد و تامین منابع را به صورت جدی دنبال نکند.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: گویی بیمه ها بدهکاری سنگین خود را به شبکه های بهداشت فراموش کرده اند . این طرز تفکر میزان خدمت رسانی را دچار مشکل می کند . به هر حال نظر دکتر هاشمی به طور مشخص بر این است که خدمات بی وقفه ادامه پیدا کند ولی گویا بیمه ها اصلان نگران وقفه در خدمت رسانی نیستند.

وی با اشاره به تصویب طرح اخیر مجلس گفت: وزارت بهداشت با این مصوبه می تواند دخل و خرج خود را برای خدمت شایسته تر مدیریت کند.

دیناروندافزود: کار بسیار بزرگی در حوزه تجهیزات پزشکی انجام شده است و قسمت عمده موفقیت طرح تحول سلامت مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی است.

 وی با تاکید بر اینکه دسترسی مردم به تجهیزات و ملزومات پزشکی آسان شده است و به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست اظهار کرد: هزران قلم کالا در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد که از لحاظ ایمنی و کیفیت بسیار حساس  است و علی رغم این حساسیتها خوشبختانه در این زمینه بسیار موفق عملکرد‌‌ایم.

 دیناروند اظهار کرد: سامانه سازمان غذا و دارو TTAC نیز برا ی ثبت تجهیزات پزشکی فراهم است و تمامی فرایندها در این زمینه ثبت می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: نظارت و کنترل تمامی تجهیزات پزشکی در اداره تجهیزات پزشکی است که در معاونت های غذا و دارو مستقر هستند و معاونت درمان صرفا متولی تجهیزات سرمایه ای خواهد بود.

وی اظهار کرد: تفویض اختیار برخی فعالیتها به دانشگاهها بسیار جدی است و بخشی از این برنامه نیز انجام شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا