اجتماعی و فرهنگی

کشف ۱۰ میلیارد اموال مسروقه در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ علی صادقی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ترانس برق از کارگاه های صنعتی در سطح  شهرستان، موضوع با اولویت در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت و با انجام اقدامات تخصصی برای کارآگاهان محرز شد که باندی حرفه ای در پشت پرده این سرقت ها قرار دارد.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این باند با شناسایی سوژه های خود که عمدتا کارگاه ها ، مرغداری های متروکه و ترانسهای نزدیک چاه های کشاورزی بودند اقدام به سرقت نموده و در صورت وجود نگهبان ،اقدام بستن دست و پای آنها نموده و پس از سرقت لوازم موجود در کارگاه با تخریب ترانسهای برق، مس های موجود در آن را سرقت و از محل متواری می شدند.

سرهنگ صادقی گفت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند این افراد با تغییر مکان، سرقت های خود را در محدوده شهرهای اصفهان، شاهین شهر، برخوار و اردستان انجام می دادند.

این مقام انتظامی آخرین اقدام تبهکارانه این باند را سرقت قریب به ۲ تن اتصالات راه آهن اعلام کرد و اظهار داشت:با هوشیاری و اقدام سریع وبه موقع ماموران متهمان حین انتقال این محموله به محاصره پلیس در آمده و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: با اعترافات صورت گرفته مخفیگاه سارقان که کارگاه چوبی در حومه شهر اصفهان بود شناسایی و در بازرسی از آن اموال مسروقه از قبیل یخچال، ال سی دی، کولر ، گوشی موبایل و کابل مسی کشف شد.

سرهنگ صادقی ارزش اموال مسروقه کشف شده از این باند را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال  تخمین زد و گفت: متهمان تا کنون به ۱۱فقره سرقت اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند اما تحقیقات برای کشف ابعاد دیگری از فعالیت های مجرمانه این باند در شهرستان های استان و یا استان های دیگر کشور همچنان ادامه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا