اجتماعی و فرهنگی

تا اطلاع ثانوی واردات خودروهای خارجی ممنوع

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های این سایت در اوایل ماه جاری، ثبت سفارش خودروهای غیر آمریکایی مونتاژی در آمریکا ممنوع و لیست خودروهای مربوطه از سایت ثبت سفارش حذف شده بود.

اما نگاهی به این سایت در روز جاری (دوشنبه) نشان می‌دهد که ثبت سفارش تمام خودروهای سواری وارداتی متوقف شده و نام تمام خودروهای سواری وارداتی مجاز برای ورود به کشور از لیست مربوطه حذف شده است.

اگرچه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون اطلاع‌رسانی رسمی در این رابطه نداشته است، اما شنیده می‌شود که دلیل این موضوع دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی واردات و بازار ارز بوده است.

در این دستورالعمل از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده که از واردات خودرو و دیگر کالاهای سرمایه‌ای با دوام از سوی شرکت‌هایی که فاقد نمایندگی مجاز و خدمات پس از فروش هستند، جلوگیری کند.

در این شرایط گفته می‌شود که با این دستورالعمل از این پس واردات خودرو و دیگر کالاهای سرمایه‌ای با دوام تنها از سوی شرکت‌هایی که موفق به اخذ نمایندگی رسمی و مستقیم خودروسازان و دیگر شرکت‌های خارجی شده‌اند، مجاز خواهد بود و اقدام صورت گرفته در توقف ثبت سفارش تمام خودروهای وارداتی نیز برای ایجاد تغییرات لازم در فرایند این سایت برای جلوگیری از ثبت سفارش از سوی شرکت‌های فاقد نمایندگی رسمی و مستقیم، صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا