افزایش زائرین حسینی در مرز شلمچه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار محسن مهرایی درحاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: تردد و مراجعه زائرین در این مرز در مقایسه با سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته و این امر کاملا در بازدید مشهود است و با آمادگی بسیار خوبی که عوامل ترافیک در طول محور بویژه در محدوده پایانه مرزی شلمچه داشتند و همچنین برنامه هایی که برای توقف خودروها در محل های پیش بینی شده صورت گرفته، این افزایش تردد با اعمال مدیریت، کنترل شده است.

 

معاون هماهنگ کننده راهور ناجا، با اشاره به اینکه زائرین بدون هیچ گونه مشکل و توقفی در محورها با برنامه ریزی به پایانه ها مراجعه کرده و وارد خاک عراق می شوند، تصریح کرد: در روزهای آتی شاهد افزایش تردد زائران خواهیم بود و این برنامه ها با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

سردار مهرایی در خصوص تمهیدات لازم برای بازگشت زائران، گفت: بیشترین برنامه ریزی ما برای بازگشت زوار است چراکه رفت در یک دوره زمانی دو هفته ای انجام شده و به مرور زائران وارد خاک کشور عراق می شوند اما بازگشت ظرف حداکثر ۳ روز است لذا تدابیر بیشتری برای بازگشت اتخاذ شده است. امیدواریم بتوانیم نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب و بهتری در شلمچه شاهد باشیم.

 

وی در خصوص احداث پارکینگ خودروها نیز بیان داشت: امسال شهرداری و فرمانداری شلمچه فضاهایی را به این منظور پیش بینی کرده اند که با توجه به استقبال زائران کافی نیست اما نسبت به پارسال وضعیت بهتر است.

 

 

۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت پارکینگ اطراف پایانه پر شده

 

 

این مقام انتظامی یادآور شد: چینش خودروها در داخل پارکینگ منظم و خوب است تا از ظرفیت پارکینگ ها حداکثر استفاده شود در حال حاضر نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت پارکینگ های اطراف پایانه اشباع شده و از پارکینگ های بلوار بسیج و جاده مقاومت شهر خرمشهر استفاده می شود.

 

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور ناجا به زائران توصیه کرد: از زائران می خواهیم مراقب خود باشند به خصوص افرادی که از خودرو شخصی استفاده می کنند به نحوی برنامه ریزی نمایند تا در طول مسیر خستگی بر آنها غلبه نکند و عجله و شتاب نداشته باشند.

 

براساس گزارش سایت پلیس، وی با تاکید براینکه، ماموران پلیس در این ایام خادم زائرین هستند، گفت: زائران عزیز به توصیه های پلیس توجه کنند و بدانند که ما شبانه روز در خدمت آنها هستیم و تلاش همه سازمانها بر این است تا بتوانیم در فضای ایمن و آرام که در شأن عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست این مراسم عظیم که بزرگترین تجمع بشری است را به نحو احسن برگزار کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا