شورای شهر

آباد: اخطارهای آتش نشانی برای ساختمان‌های ناایمن پایتخت ضمانت اجرایی ندارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رئیس کمیته ایمنی شورای شهر نسبت به ضمانت اجرایی نداشتن اخطارهای سازمان آتش نشانی انتقاد کرد.

معصومه آباد صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالروز گرامیداشت آتش نشانان گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان آتش نشانی بیشترین حوادث پایتخت در مناطق ۴، ۱۲، ۱۴، ۱۸ و … رخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی ۸۱ درصد حریق‌ها در ساختمان‌های پنج طبقه به پایین رخ می‌دهد، گفت:‌ متاسفانه در هنگام دریافت پایان کار استعلام ایمنی دریافت نمی‌شود.

آباد با بیان اینکه پس از حادثه خیابان جمهوری سازمان آتش نشانی بازدیدهای مکرری از ساختمان‌های پایتخت داشته و به ساختمانهای ناایمن اخطار داده است، گفت: همچنین سازمان آتش نشانی رونوشتی از اخطار به ساختمان‌های ناایمن را به دادستانی فرستاده که برابر شاخص‌های ساختمان‌های غیرایمن با آنان برخورد کند؛ اما جدیدا قوه قضاییه طی نامه‌ای به آتش نشانی عنوان کرده که نامه‌هایش ضمانت اجرایی ندارد و تنها کار قوه قضاییه را اضافه می‌کند.

آباد افزود: باید نسبت به قوانین شهرسازی و اخذ پایان کار در ساختمان‌های کمتر از پنج طبقه بازنگری صورت گیرد و همچنین برای ضمانت اجرایی تصمیمات آتش نشانی نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به قهرمانی تیم فوتسال بانوان در آسیا گفت: محافل ورزشی بین المللی حجاب اسلامی در ورزش را پذیرفته و جا دارد از این بانوان در شورای شهر تقدیر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا