استان

رکورد نگران‌کننده ساخت و سازها در یاسوج

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شهردار یاسوج از تند شدن آهنگ مهاجرت به شهرها خبر داد و خاطرنشان کرد: مهاجرت روستائیان به شهرها فشار مضاعفی به حوزه خدمات شهری وارد می‌کند.

وی با بیان این‌که منابع درآمدی شهرداری پایدار نبوده و بستگی به اقتصاد بازار و ساخت و سازهای شهری دارد، خاطرنشان کرد: این رکورد کار خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان در بخش‌های خدماتی، عمران شهری، بهداشت شهری و حمل ونقل را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

جاوید تصریح کرد: از همین‌رو شهرداری‌ها در ارایه خدمات به این افراد با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. با این حال به‌منظور خدمات مطلوب به شهروندان قانون شهرداری‌ها قدیمی بوده و باید بازنگری و به‌روز شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی به‌علت ناکارآمد بودن قانون مذکور شهرداری‌ها در ارایه خدمات به شهروندان با چالش روبه‌رو هستند.

شهردار یاسوج تصریح کرد: مشکلات در مجموعه شهرهای کوچک متفاوت با شهرهای بزرگ بوده و شهرداری‌های کوچکتر در تأمین منابع مالی در مقایسه با کلانشهرها با مشکل روبه‌رو هستند. این در حالی است که مدیریت در شهرها چندگانه است و دستگاه‌های مختلف تبعیت نمی‌کنند.

جاوید یادآور شد: با این حال مدیریت واحد شهری در شهرها باید با سرعت بیشتری شکل بگیرد تا شاهد ارتقاء همسان خدمات در شهرها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا