شورای شهر

تهرانگردی مسجدجامعی و خواسته‌های شهروندان منطقه ۵

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احمد مسجدجامعی صبح امروز اولین تهرانگردی زمستانی خود در سال ۹۵۵ را با حضور در زورخانه جوانمردان در منطقه ۵ شروع کرد و با حضور در جمع ورزشکاران ورزش زورخانه‌ای با آنها به گپ و گفت پرداخت به گونه‌ای که مربی این زورخانه به مسجدجامعی گفت که ۱۰۰ هزار عکس قدیمی از ورزشکاران قدیمی زورخانه دارد که می‌تواند در راستای برگزاری یک نمایشگاه آنها را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

وی در ادامه به محله اکباتان رفت و با بیان اینکه این منطقه یکی از محلات نوین پایخت است، گفت: براساس اطلاعات ارائه شده در محله اکباتان دو مدرسه، سه مسجد و دو ورزشگاه بزرگ قرار دارد و این در حالی است که هر بلوک برای خود باشگاه کوچکی نیز دارد.

در ادامه بازدید مسجدجامعی از محله اکباتان، پارکورسواری ضمن ارائه درخواست مکتوب به مسجدجامعی از وی خواست که زمینی مسطح را برای تمرین پارکورسواران این منطقه اختصاص دهد که مسجدجامعی نیز از شهردار این منطقه خواست که ضمن بررسی شرایط موجود، به این درخواست جوانان منطقه پاسخ مثبت دهد.

 در ادامه این بازدید، هوشنگ هموطن، عضو شورایاری محله اکباتان نیز با انتقاد از ساخت پروژه مگامال در این منطقه گفت: پروژه مگامال در زمینی ۱۹ هکتاری ساخته شده است که البته ۵۰ درصد این پروژه متعلق به شهرداری بوده که بعدا سهم خود را به بانک شهر می‌فروشد و ۵۰ درصد آن نیز به یک شرکت مالزیایی و تعاونی ناجا تعلق دارد که حالا از هویت مالک آن اطلاع دقیقی موجود نیست.

عضو شورایاری این محله با بیان اینکه در سال ۷۴ قرار بود در محله فعلی مگامال فضای سبز ایجاد شود و حتی براساس مصوبه ۲۶ اسفندماه سال ۷۴ این اراضی باید به فضای سبز بدل می‌شد، حتی دریاچه‌ای برای تلطیف هوا ایجاد می‌شد، اظهار کرد: با این حال در سال ۸۶ شهرداری تغییر کاربری این اراضی در کمیسیون ماده ۵ را به تصویب رساند و با اینکه در ماکت اولیه اکباتان نیز ایجاد فضای سبز و دریاچه پیش‌بینی شده بود، اما سرانجام این فضا برای ساخت مگامال در نظر گرفته شد.

هموطن با بیان اینکه در سال ۹۰ و در مراسم افتتاح ایستگاه مترو اکباتان شهردار تهران قول داد که پارکینگی با ۳۳۰۰ خودرو ایجاد خواهد کرد، اما این مهم محقق نشد، افزود: حالا فاز دو اکباتان به پارکینگ بدل شده به گونه‌ای که از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ تمام متروسواران خودروهای خود را در کوچه پس کوچه‌های فاز ۲ پارک کرده و عملا محلی برای پارک خودروهای اهالی محل وجود ندارد.

عضو شورایاری محله اکباتان همچنین در مورد تخلف دانشگاه شهید بهشتی در تبدیل یک معبر عمومی به پارکینگ اختصاصی دانشگاه گفت: متاسفانه دانشگاه شهید بهشتی ۸۸۶ متر از فضای عمومی را به پارکینگ بدل کرده که شکایت از آن در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

هموطن با بیان اینکه متاسفانه در شعاع سه کیلومتری اکباتان سه مال بزرگ ایجاد شده است، ادامه داد: علاوه بر مگامال شاهد فعالیت مجتمع کوروش، هایپرمی و هایپراستار هستیم و متاسفانه در برخی روزها از ساعت ۱۸ به بعد به دلیل ترافیک فزآینده حتی نمی‌توانیم از شهرک اکباتان خارج شویم.

عضو شورایاری محله اکباتان با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری‌های انجام شده ۵۶ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند، گفت: این در حالی است که ۳۰ درصد جمعیت این منطقه بالای ۶۰ سال سن دارند و اکباتان جزو مسن‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود و با این حال به دلیل نوع منطقه و دسترسی‌های موجود، متقاضیان زیادی برای سکونت در این منطقه دارد.

 در ادامه مسجدجامعی به دلیل قرار گرفتن در آستانه سال نو میلادی به دیدار آشوریان تهرانی رفت و در مراسم سال نو آنها شرکت کرد.

آلبرت گوچویی، رییس انجمن آشوریان نیز ضمن سخنرانی در این مراسم گفت: جای آشوریان، ارامنه و اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر تهران خالی است و امیدواریم در انتخابات آتی بتوانیم حداقل یک نماینده داشته باشیم.

همچنین یوناتن بتکلیا، نماینده آشوریان در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان نیز ضمن تبریک سال نو میلادی به زبان عاشوری گفت: در زمان مدیریت مسجدجامعی عهدنامه امام علی (ع) با نصرانی‌ها که متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش بود از اصفهان به نمایشگاه کتاب آورده شد  و در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آشوریان در طول تاریخ همواره در کنار مسلمانان بودند، افزود: در دشت نینوا و پس از عاشورا سه شبانه‌روز از جنازه مطهر امام حسین (ع) نگهداری شد تا جنازه شهداء دفن شد.

نماینده آشوریان در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با بیان اینکه اتحادیه آشوریان در سال ۱۹۶۸ توسط ایرانیان تاسیس شد، گفت: به دلیل امنیت و آزادی که در ایران وجود دارد، دفتر آشوریان پس از ۳۷ سال از آمریکا به ایران آمد و این صرفا به دلیل کمک و مساعدت دولت وقت بوده است.

وی با بیان اینکه از شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۵ درخواست کرده‌ایم که مدرسه بهنام که متعلق به آشوریان است را آسفالت کند، گفت: متاسفانه شهرداری منطقه اعلام کرده است که می‌تواند به لکه گیری اقدام کند و از شهرداری می‌خواهیم که در آستانه سال نو، آسفالت مدرسه‌مان را هدیه دهد و این در حالی است که شهردار تهران وعده داده که برای تکمیل ساختمان جدید اتحادیه جهانی آشوریان به ما کمک کند و امیدواریم این ساختمان برای سال آینده آماده شود.

همچنین مسجدجامعی در ادامه با بیان اینکه نباید از کلمه اقلیت استفاده کنیم، گفت: همه ما هموطن هستیم و با هر گروه مذهبی در شادی و غم کنار یکدیگر حاضر هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دیدار مادر شهید روبرت لازار رفتیم و به او قول دادیم که خیابانشان به نام پسر شهیدش تغییر نام دهد، گفت: مفتخریم که اعلام کنیم که دوشنبه آتی طی مراسمی، کوچه به نام شهید روبرت لازار تغییر نام خواهد داد.

در ادامه مسجدجامعی به پارک ویژه جانبازان و روشندلان رفت و اظهار کرد: این پارک ویژه روشندلان و معلولان ساخته شده است، به گونه‌ای که با ساخت مسیر ویژه به روشندلان و معلولان برای استفاده از امکانات این پارک راهنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه بنا به گفته مسوولان در آینده‌ای نزدیک سیستم صوتی در این پارک نصب می‌شود که معلولان و روشندلان را در تقاطع‌ها هدایت می‌کند، گفت: وسایل بازی، ست‌های ورزشی و همچنین آبخوری‌های این پارک برای معلولان مناسب‌سازی شده و حتی تابلوهایی نیز با خط بریل برای آنها در نظر گرفته شده است و نکته جالب این است که این پارک ویژگی منحصر به فرد دیگری دارد که گل‌های بدون خار کاشته شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا