شورای شهر

درخواست حقانی از شهروندان مسیحی چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی در آستانه سال نو  میلادی از هموطنان مسیحی به عنوان شهروندان با اخلاق که حافظ محیط زیست هستند نام برد و گفت: از مسیحیان سراسر کشور به ویژه شهروندان تهرانی در خواست می‌شود که به جای استفاده از درخت کاج طبیعی از درخت کاج مصنوعی استفاده کنند.

حقانی افزود: برای حمایت از محیط زیست تهران که حال و روز خوشی ندارد قطع یک اصله درخت نیز می‌تواند طبیعت این کلانشهر را یک گام به نابودی نزدیکتر کند.

وی از شهروندان مسیحی خواست برای حمایت از محیط زیست در شب کریسمس به جای درخت کاج طبیعی از کاج مصنوعی که در ابعاد و انواع مختلف در بازار موجود و قابل خرید است، استفاده کنند.

حقانی با بیان اینکه معمولا درختان کاج نقره‌ای ایران برای استفاده در شب کریسمس قطع می‌شوند گفت: چنانچه هموطنان مسیحی به استفاده از کاج طبیعی اصرار دارند می‌توانند از درختچه‌های سبز کاج که در گلدان است استفاده کرده و آن را جایگزین درختان قطع شده قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارها ۴۶ هزار شهروند مسیحی در قالب ۱۲ هزار خانوار در تهران زندگی می‌کنند افزود: معمولا شهروندان مسیحی تهران به موازات دیگر مسیحیان ایران و جهان از درخت کاج استفاده می‌کند که اگر این ۱۲ هزار خانوار از کاج مصنوعی به جای طبیعی استفاده کنند درواقع شاهد ادامه حیات ۱۲ هزار درخت کاج طبیعی که ریشه در دل خاک دارند هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از کاج تازه و کاشت شده موجب رشد و نمو حشرات در محیط خانه می‌شود اظهار کرد: حشرات زیادی در بدنه درخت منتظر سپری شدن زمستان هستند که به محض قرار گرفتن در معرض گرما و محیط خانه از درخت خارج شده و در محوطه منزل پخش می‌شوند.

حقانی با اشاره به اینکه درختان در طبیعت به مرور باعث تلطیف هوا و تثبیت خاک می‌شوند گفت: به عنوان نمونه می‌توان به درختان پارک جنگلی شیان اشاره کرد که در سال ۴۸ درختچه‌های کوچکی بودند که حالا به جنگل سرسبز بدل شدند.

وی در پایان از ۱۱۸ هزار مسیحی در سراسر کشور از جمله ۴۶ هزار شهروند مسیحی تهران خواست که از کاج مصنوعی به جای طبیعی استفاده کنند و گفت: شهروندان اجازه ندهند که با قطع درختان کاج موجودی زنده جان بسپارد و طبیعت و محیط زیست رو به احتضار تهران بیش از پیش به خطر بیفتد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا