مدیریت شهری

تبدیل خانه‌های قدیمی به هتل ورستوران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  عابد ملکی با بیان این مطلب افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده ، در نظر داریم تا با سرمایه گذارانی که با تملیک، مرمت و بازسازی خانه های قدیمی و تاریخی این منطقه، بخواهند بهره برداری از این مجموعه را به شکل انتفاعی و در قالب هتل، رستوران و کافی شاپ انجام دهند؛ همکاری لازم داشته باشیم.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران به ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه ۱۲ با رویکرد گردشگری و حفظ بناهای تاریخی این محدوده ادامه داد: هدف ما از اجرای این طرح حفظ میراث تاریخی شهر تهران از خطر نابودی و تخریب است.

 شهردار منطقه ۱۲ گفت: در نظر داریم تا با اجرای این طرح اماکن تاریخی این منطقه را به مانند یک مرکز تفریحی و فرهنگی برای حضور گردشگران آماده کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تبدیل خانه‌های تاریخی به مراکز اقامتی و تفریحی و ارائه خدمات مناسب به گردشگران داخلی و خارجی ، انتفاع مالی برای مردم ، ساکنان محله های تاریخی و شهر تهران را خواهد داشت یادآور شد: در حال حاضر هزینه معضل شب مردگی در منطقه ۱۲ بیشتر از گرفتن عوارض از هتل ها و مراکز اقامتی است، به همین دلیل با ارائه تسهیلاتی به این بخش شرایط را برای ورود سرمایه گذاران آماده می کنیم.

ملکی بیان کرد: در نظر داریم تا جنوب خیابان سعدی نو را برای استقرار کافی شاپ ها آماده کرده و خیابان ۱۵ خرداد نیز به محلی برای استقرار شب بازارها تبدیل شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا