اجتماعی و فرهنگی

بهره برداری از مرکز توانمند سازی فرزندان زنان سرپرست خانوار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهندس بهمن نوری شهردار منطقه ۸ با اعلام این خبر، گفت: اولین مرکز مهارت آموزی ویژه نابینایان با هدف توانمندسازی نابینایان و ایجاد زمینه اشتغال آنها در بخش های گوناگون به بهره برداری رسیده است

وی افزود: مهمترین اهداف بهره‌برداری از این مرکز را می‌توان بستر سازی فرهنگی در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی نابینایان و کم بینایان، حمایت از استعداد و شناساندن آن ها به جامعه، بهبود وضعیت اقتصادی جامعه نابینایان با ایجاد اشتغال و گسترش کار آفرینی نام برد.

نوری ادامه داد: در این مرکز حدود ۱۵ نفر از  نابینایان و کم بینایان تولید و مونتاژ گل های کریستالی، زیورآلات و… را به عهده دارند.

وی با اشاره به حمایت مدیریت شهری از فرزندان بانوان سرپرست خانوار، اظهار داشت: این مجموعه در راستای سیاست های مدیریت شهری در خصوص حمایت از  فرزندان بانوان سرپرست خانوار، درمرکز کوثر تهرانپارس به صورت ویژه برای آموزش و اشتغال  این قشر از جامعه فعالیت می کند.

نوری افزود: فرزندان پسر بانوان سرپرست خانواده از مناطق مختلف شهرداری تهران به این مرکز معرفی می شوند و پس از گذراندن دوره های مختلف آموزشی ۱۰ روزه  در رشته های متنوع در مرکز کوثرتهرانپارس مشغول به کار شده و صاحب درآمد می شوند که پس از ۳ ماه فعالیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای اهداف و سیاست های پیش رو مبنی بر توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار و توانمند نمودن خانواده آنها اقدام به زمینه سازی و برنامه ریزی جهت راه اندازی مرکز مهارت آموزی کوثر (واحد پسران) در محدوده شرقی منطقه (محله تهرانپارس) در راستای مهارت بخشی و ارتقاء سطح آگاهی، خردمندی و توانمند سازی فرزندان و پسران سرپرست خانوار نمود. این موضوع در حالی است که این مرکز، با رویکردی اقتصادی و اجتماعی فرهنگی و با هدف آموزش و ایجاد توانمند سازی در پسران زنان سرپرست خانوار ایجاد تا فرزندان زنان سرپرست خانوار در زمینه های مهارت آموزی و کار آفرینی خودکفا شوند.

نوری اضافه کرد: فرزندان پسر بانوان سرپرست خانواده در این طرح در زمینه های برق کاری و کارهای تولیدی آموزش می بینند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا